Investiţi în România! Alex Dona, Desprevin.ro: Producătorii de vinuri şi-au refăcut strategia în 2020 şi au adus în retail vinurile pentru HoReCa

Autor: Bogdan Alecu 20.04.2021

Comerţul online a ajutat şi industria vinurilor în 2020, în condiţiile în care clienţii care cumpărau sticle de vin la restaurant, acum au realizat achiziţia online, pentru acasă.

„Sunt mulţi care s-au îndreptat în 2020 către retail deoarece vânzările din HoReCa nu mai puteau susţine businessul din cauza restricţiilor. Atunci când ai 500-1.000 de sticle la raft, cumpărătorul trebuie să se decidă repede, iar eticheta este importantă. Cine vinde la raft vinde cu etichetă şi preţ, iar cine vinde online, are posibilitatea de a veni şi cu o poveste. Preţul încă are un cuvânt de spus, dar creşte treptat“, a spus Alex Dona, cofondator al platformei Desprevin.ro.

El alături de partenera lui au demarat businessul în aprilie anul trecut, în condiţiile în care consumul de vin înregistra atât o creştere în volum cât şi ca valoare.

„Aveam mai multe businessuri, dar venind pandemia, acesta a fost singurul business care a rămas în picioare. Mergând la crame am văzut că este dificil să faci turism viticol deoarece nu au cazare şi implicit este mai greu să faci acolo o degustare deoarece ai nevoie de şofer. Noi am pornit de la această experienţă şi am transpus-o în online, cu câte o cramă nouă în fiecare săptămână şi cu pachete de degustare a vinurilor, cu povestea cramei şi discuţie video cu vinificatorii. Pentru noi vânzările au explodat pe timp de pandemie, dar noi am început pe 13 aprilie 2020. Suntem un copil al pandemiei şi am încercat să facem statul în casă cât mai distractiv – oamenii au putut să descopere noi vinuri, au participat la jocuri de degustare şi am transformat băutul de vin în joacă şi socializare“, a explicat Alex Dona.

El a subliniat că proiectul înseamnă o platformă care promovează vinurile.

„Pentru fiecare cramă realizăm diverse campanii în fiecare săptămână. Este un proiect mai complex decât un simplu e-commerce de vin. Când am lansat proiectul mergeam noi către crame. Acum vorbim de un mix, mergem şi noi către ei dar şi ei către noi. Cei care încă nu sunt listaţi îi văd pe cei listaţi şi vor şi ei şi fiecare încearcă să promoveze propriul vin. Mergem şi noi către crame pe care le considerăm reprezentative pentru România şi considerăm că este nevoie să le avem“, a explicat cofondatorul.

Următorul pas îl reprezintă diversificarea portofoliului.

„Noi am luat şi domeniul desprebere.ro şi avem un proiect şi eu sunt implicat în whiskyfest. Dar focusul pentru noi va rămâne pe vin. Băutorul de vin este înclinat spre poveste, spre experienţă. Investim încontinuu în proiect. Cea iniţială a fost de câteva mii de euro în platformă“, a spus Alex Dona.