Piaţa de modă second-hand se maturizează: apar branduri de magazine la mâna a doua şi reţele de zeci de unităţi. La Majole, Humana şi Monda sunt trei mărci de reţele de magazine second-hand care se dezvoltă pe piaţa din România

Autor: Cristina Roşca 20.04.2021

Piaţa de modă second-hand din România se dezvoltă după modelul celei clasice, astfel că apar reţele de magazine şi branduri care vând haine la mâna a doua. Această piaţă a început să se creioneze în România acum mai bine de un deceniu, însă multă vreme a fost vorba doar de unităţi independente, no-name. Mai exact, antreprenorii locali din segment des­chideau un astfel de magazin fără a avea în minte ideea de a dezvolta o reţea sau un brand.

În ultimii ani însă, pe această piaţă au început să apară astfel de iniţiative, primele fiind însă, încercările unor com­panii străine. Această direcţie de dezvoltare a apărut în contextul în care tot mai mulţi consu­matori au înce­put să frecventeze aceste magazine, fie din dorinţa de a găsi haine unicat, fie din grija faţă de mediu.

Astfel, astăzi, La Majole, Humana şi Monda sunt trei mărci de reţele de magazine second-hand care se dezvoltă pe piaţa din România. În rest, piaţa este în continuare do­minată de magazine independente, no-name.