ZF Ecosistemul Marketplace. Răzvan Ivănescu, fondatorul retailerului sportiv Trainer Sport: „Vrem să ne extindem cu magazine fizice în afara Timişoarei“

Autor: Ioana Matei 20.04.2021

Trainer Sport, businessul familiei Ivănescu, este format din două magazine fizice aflate în Timişoara, dar şi dintr-o prezenţă puternică în online prin intermediul platformei proprii, precum şi prin marketplace-ul eMAG.  Businessul vinde îmbrăcăminte şi încălţăminte sport ale unor branduri consacrate pentru toate vârstele, de la copii, la adulţi. Răzvan Ivănescu previzionează că anul acesta businessul său va ajunge la borna de 1 milion de euro, iar în următorii doi ani şi-a propus să extindă afacerea cu unităţi fizice în afara Timişoarei, precum şi în afara ţării, prin intermediul online-ului.

Răzvan Ivănescu a povestit în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace că şi-a luat prima pereche de pantofi sport după ce a muncit toată vara, într-o vacanţă de liceu, ca spălător auto. Această experienţă i-a rămas în minte, iar la maturitate, l-a transformat în antreprenor: businessul său şi al soţiei sale se îndreaptă cu paşi repezi spre atingerea pragului de 1 million de euro. Ioana Matei

Compania vinde între 1.500 şi 2.000 de perechi de încălţări pe lună, la care se adaugă şi accesoriile şi articolele de îmbrăcăminte. Valoarea bonului mediu este de undeva la 200 de lei, preţurile pentru încălţăminte variind între 150 de lei şi 600 de lei. Businessul a înregistrat anul trecut vânzări de patru milioane de lei, dintre care jumătate au fost realizate din vânzările online, iar restul prin intermediul magazinelor fizice.

După ce i-a venit ideea înfiinţării businessului în perioada liceului, a început să vândă primele produse către prieteni, colegi de facultate, cunoştinţe. Iar sursa banilor pentru investiţia iniţială a venit tot din „surse apropiate“: „Am investit în business 500 de euro, bani pe care i-am împrumutat de la mama mea“.

Ulterior, a reinvestit profitul în business şi a folosit şi o variantă de finanţare prin intermediul marketplace-ului eMAG, în parteneriat cu Idea Bank: „Ne-a ajutat această finanţare fiindcă eram în prag de amenajare cu cel de al doilea magazin, în anul 2019; am primit însă şi alte finanţări şi de la alte bănci - în prezent ne-am stabilit şi cred că nu trebuie să apelăm la alte finanţări“.

A început businessul propriu-zis în 2010, iar în 2011 a intrat în online, tot prin intermediul unui marketplace, precum şi prin site-ul propriu. Pe marketplace-ul eMAG au intrat în 2017, atunci când au deschis şi primul magazin din Timişoara.

„Noi tot timpul am lucrat pe două canale, online, dar şi cu unităţi fizice, iar în continuare vrem ca acestea să funcţioneze împreună. Ne propunem să mai deschidem un magazin anul acesta, iar anul viitor vrem să mai dechidem încă unul“, descrie antreprenorul planurile sale pentru perioada următaore.

Soţia lui este partenera şi contabila firmei, iar responsabilităţile lor se împart în mod egal între cei doi, atât când vine vorba despre business, cât şi despre viaţa de acasă: „Este destul de greu să dezvolţi un business în familie, dar suntem amândoi dedicaţi 100%  acestuia, facem cu schimbul între muncă şi casă şi lucrăm, iar dacă este nevoie, câte 12-16 ore pe zi“. În prezent, echipa lor este formată din 11 oameni.

Răzvan Ivănescu are şi câteva recomandări pe care le-ar face tinerilor care visează la un business al lor, poate la fel ca el în perioada liceului: „Trebuie să înveţe constant - să structureze proceduri şi să gândească un business pe termen lung. Nu trebuie să aştepte un profit rapid, aşa cum vrea fiecare antreprenor care începe un business – trebuie să aştepte profitul după minimum 3-4-5 ani. Să gândească pe termen lung, să nu se aştepte să plece în vacanţă după prima zi de când au deschis un business“.