eJobs: Candidaţii evită să aplice pentru freelancing sau joburi part time, aproape 9 din 10 căutând poziţii full-time, mai ales în companii mari. ”Această prudenţă excesivă este cumva de înţeles după răsturnarea pe care a suferit-o piaţa muncii”

Autor: Roxana Rosu 20.04.2021
Una dintre schimbările importante care au apărut în ultimul an pe piaţa muncii şi care au marcat puternic comportamentul candidaţilor şi angajaţilor deopotrivă a fost creşterea exponenţială a interesului pentru joburile full time din companiile mari, arată un sondaj realizat de ejobs. În rândul candidaţilor se înregistra la începutul lui 2021 cel mai scăzut nivel al ultimilor ani în ceea ce priveşte intenţia de a pleca la muncă în străinătate sau de a lucra pe cont propriu, fie ca freelancer ori ca antreprenor. Tendinţa se menţine pe tot parcursul trimestrului întâi, doar 0,3% din totalul aplicărilor fiind pentru joburile în sistem freelancing sau project based, şi 11,5% pentru joburile part time. În acelaşi timp, 86,7% au vizat joburile full time. ”Până la începutul lui 2020, tinerii, în special, erau foarte atraşi de ideea de freelancing şi de libertatea care vine odată cu acest stil de lucru. Marketingul, media, contabilitatea ori IT-ul erau domenii predilecte pentru freelancing, însă de mai bine de un an lucrurile arată complet diferit. Cele mai căutate sunt joburile care promit stabilitate şi oportunităţi de creştere pe termen lung. În ceea ce-i priveşte pe candidaţi, asta se traduce printr-un interes din ce în ce mai firav faţă de ideea de freelancing, iar în privinţa angajaţilor printr-o scădere uriaşă a ratei de fluctuaţie din companii”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.