MOL a vândut cu 8% mai puţini carburanţi în România, dar grupul are un plan de 1 mld. dolari pentru a face trecerea spre un business mai verde. România este a cincea ţară pentru grupul petrolier ungar MOL în funcţie de valoarea vânzărilor şi este creditată cu un bun potenţial de creştere, astfel că investiţiile vor continua

Autor: Roxana Petrescu 22.04.2021

MOL România, filiala lo­cală a grupului petrolier ungar MOL, a terminat anul trecut cu vânzări în volume de 691.000 tone, în scădere cu 8% faţă de volumele co­mer­cializate în 2019, după cum arată datele con­solidate ale grupului ungar.

Piaţa de carburanţi a primit din plin lov­itura adusă de carantină, limitarea mo­bilităţii având impact direct asupra vân­zărilor. Mai departe, vânzările locale ale companiei s-au ridicat la 276,9 miliarde de forinţi (circa 765 de milioane de euro), cu 16% mai mici faţă de cele din 2019. Cifrele publicate la nivel de grup nu coincid cu cele publicate la Ministerul Finanţelor pentru 2019, ultimul an pentru care sunt disponile informaţii financiare pen­tru ope­raţiunile locale. Cel mai pro­babil, dife­ren­ţele vin din standardele de contabilitate dife­rite utilizate pentru ra­portarea la nivel de grup şi cele cerute de Ministerul Finanţelor.