Videoconferinţa IMM 2021 - Vaccin pentru IMMunitate. Mediul de business: Afacerile mici şi mijlocii din România trebuie să aibă mai mult curaj pentru export. Există instrumente de sprijin, potenţialul este mare

Autori: Alina-Elena Vasiliu , Roxana Rosu 23.04.2021

Consultanţii pot ajuta IMM-urile să iasă pe alte pieţe, iar antreprenorii trebuie să vadă modelele din alte state, pentru că nu există impedimente legale pentru a ieşi la export.

Exportul nu este punctul forte al între­prin­derilor mici şi mijlocii din România, an­tre­pre­norii români se tem să acceseze pieţe in­ter­naţionale, însă există in­stru­mente care pot ajuta IMM-urile să vândă mai mult peste graniţe. Sunt câteva dintre ideile dez­bă­tute joi în ca­drul videoconferinţei ZF IMM 2021 - Vaccin pentru IMMunitate. Evenimentul a avut ca parteneri oficiali CEC Bank, Signal Iduna, Coface, CSR Nest şi ONV Law.

„Exportul nu este un punct forte al firmelor româneşti, lucrurile sunt departe de potenţial. Este o teamă a antreprenorului român de a trece graniţa, o teamă de necunoscut. Dar există instrumente care îl pot ajuta să obţină informaţii despre companii similare, despre potenţialii clienţi“, a spus Eugen Anicescu, country manager la Coface Romania, unul dintre principalii asigurători de credit comercial din România.