Ford opreşte producţia pentru încă şase zile la Craiova. Uzina din România, printre cel mai puţin afectate de criza microcipurilor

Autor: Bogdan Alecu 26.04.2021

Uzina Ford de la Craiova va fi alături de cea din Köln, Germania, cel mai puţin afectată de criza micro­cipuri­lor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producţie în 2021.

„Ca urmare a problemei aprovizionării cu semi­con­ductori, care afectează o mare parte din industria auto glo­bală, în perioada 26 aprilie - 21 mai Secţia de Pro­ducţie Vehicule de la Ford Craiova va opera în două schim­buri (în loc de trei). În plus, estimăm în acest mo­ment 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 apri­lie, respectiv în perioada 10 - 14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de mo­toare, în perioada 26 aprilie - 14 mai. Con­tinuăm totodată să prioritizăm configuraţiile cheie de vehi­cule, gestionând în mod eficient volumele noastre alo­cate de semiconductori“, a spus Ana-Maria Timiş, Com­munications & Public Affairs Manager - Romania & Eastern Europe.

Potrivit Automotive News Europe, cel mai puţin afec­tat­e uzine sunt cele din Köln, Germania, unde Ford pro­duce modelul Fiesta, şi Craiova din România, unde sunt pro­duse modelele Puma şi EcoSport.

Uzina din Köln va fi opri­tă câteva zile în intervalul 21-23 aprilie şi 28-30 aprilie, iar compania urmează să analizeze dacă vor exista şi alte opriri.

Citat de Automotive News, Jim Farley, CEO-ul Ford Motor Company, a declarat că problema microchipurilor este cel mai mare şoc pe care l-a simţit industria auto la nivel mondial pe măsură ce dealerii rămân fără stocuri iar constructorii „jonglează“ cu producţia la nivel global.