Industria de outsourcing, câştigătoare în telemuncă

Autor: Ramona Cornea 27.04.2021

Industria de outsourcing este una dintre câştigătoarele acestei crize, o industrie a cărei activitate a fost compatibilă cu telemunca im­ple­mentată chiar şi 100% în com­p­anii. Conform unui studiu realizat de Asociaţia Business Service Lea­ders în România (ABSL) în pe­rioa­da februarie-martie 2021, peste 90% dintre companiile industriei lucrează acum în sistem telemuncă. Mai mult, circa 95% dintre com­pa­ni­ile din industria de outsourcing din România vor implementa mun­ca în sistem hibrid după pandemie.

Ciprian Dan, preşedinte al ABSL, spune că pandemia a schim­bat mo­dul de lucru al companiilor şi, im­pli­cit, modalităţile de recru­ta­re. Acum, companiile au acces la ta­len­te la care nu aveau înainte de pan­de­mie.

„Pandemia a schimbat modul în care companiile se raportează la forţa de muncă. Astfel, situaţia ac­tuală a demonstrat că este posibil să desfăşurăm un număr mare de acti­vităţi la distanţă, ceea ce a lărgit con­siderabil arealul din care com­paniile îşi vor recruta forţa de mun­că în viitor. Cred că vom observa din ce în ce mai des cum angajatorii vor urma oamenii acolo unde aceş­tia trăiesc şi nu invers, aşa cum se întâmpla până anul trecut“, a spus Ciprian Dan pentru ZF.

Înainte de pandemie, cea mai mare provocare pentru firmele din industrie era legată de forţa de muncă bine pregătită, spune el, iar situaţia actuală a demonstrat că este posibil să desfăşurăm un număr mare de activităţi la distanţă, ceea ce a lărgit considerabil arealul din care companiile îşi vor recruta forţa de munca în viitor.

„Cred că vom observa din ce în ce mai des cum angajatorii vor urma oamenii acolo unde aceştia trăiesc şi nu invers, aşa cum se întâmpla până anul trecut. Pe de altă parte, peste 90% dintre companii vor recruta in viitorul apropiat angajati care sa lucreze 100% în sistem de telemuncă“, a adăugat Ciprian Dan.

Mădălina Stanciu, talent acquisition & employer branding lead în cadrul centrului de servicii al DB Schenker, companie cu aproximativ 900 angajaţi, dintre care toţi au lucrat în regim de telemuncă în timpul pandemiei, spune că este clar că trebuie ca firma să adapteze modelul de lucru pentru a combina munca de acasă cu munca în birou.

„În 2021, ne pregătim pentru un viitor model de lucru, investigând posibilitatea de a combina munca de acasă cu munca în birou. Pentru noi este clar că trebuie să schimbăm unele paradigme şi să adaptăm modelul pe care l-am folosit până acum, în beneficiul atât al angajaţilor, cât şi al companiei. (...) Un avantaj al telemuncii este faptul că ne-a împins către a gândi în afara unor paradigme şi a vedea lucrurile dintr-o perspectivă diferită, de cele mai multe ori o perspectivă mult mai flexibilă şi orientată către digitalizare, automatizare a proceselor, dar şi către nou, constatând că uneori putem fi mai productivi în telemuncă“, a spus ea.

Cristina Paveliu, HR Manager în cadrul Michelin Corporate & Business Services din Bucureşti, centru de servicii cu aproape 700 de angajaţi, spune că organizaţia sa va continua să lucrăm în regim de telemuncă atâta timp cât va fi necesar

„Având o politică de telemuncă implementată cu câţiva ani înainte de declanşarea pandemiei, ne-a fost relativ uşor să ne adaptăm la noile condiţii, şi astfel, toţi angajaţii din cadrul centrului nostru au putut lucra de acasă pe perioada pandemiei. Vom continua să lucrăm în regim de telemuncă atâta timp cât va fi necesar, respectând şi restricţiile ce sunt sau vor intra în vigoare ulterior. În acelaşi timp, anticipăm că vor fi perioade de relaxare, în care prezenţa la birou va fi mai ridicată“, a spus ea.

Conform unui survey pe care compania l-a derulat în urmă cu aproximativ o lună, marea majoritate a angajaţilor îşi doresc să continue şi pe viitor să lucreze în regim mixt, combinând prezenţa la birou cu regimul de telemuncă, cu o medie de aproximativ două zile pe săptămână la birou.

„Michelin România va menţine politica de telemuncă existentă. (...) A mai existat şi un element dat de contextul pandemiei: angajaţii au fost mult mai prudenţi, au preferat să evite o schimbare, în condiţiile unui viitor atât de plin de incertitudini“, a mai explicat Cristina Paveliu.

Ciprian Dan, ABSL: „Peste 90% dintre companii vor recruta în viitorul apropiat angajaţi care să lucreze 100% în sistem de telemuncă“.

♦ Mădălina Stanciu, DB Schenker: „ Pentru noi este clar că trebuie să schimbăm unele paradigme şi să adaptăm modelul pe care l-am folosit până acum“.

♦ Cristina Paveliu, Michelin Corporate & Business Services: „Marea majoritate a colegilor noştri îşi doresc să continue şi pe viitor să lucreze în regim mixt“.