BCR, profit net de 424 mil.lei în T1 2021, în uşoară scădere cu aproape 1%, şi venituri nete de 593,8 mil.lei, mai mici cu 0,7%. Sergiu Manea, CEO: ”Creşterea interesului companiilor pentru investiţii ne dă încredere că această pandemie este un test al maturizării pe care economia îl va trece cu bine”

Autor: Roxana Rosu 30.04.2021

BCR a înregistrat în primul trimestru al anului un profit net de 424,6 milioane de lei (87 milioane de euro), în uşoară scădere cu aproape 1% faţă de perioada similară din 2020, când banca a raportat un rezultat de 428,3 milioane de lei (89,3 milioane de euro), pe fondul eliberării de provizioane de risc de credit mai mici, în timp ce performanţa operativă s-a îmbunătăţit pe baza continuării creşterii puternice a creditării.

„Într-o perioadă de schimbare accelerată, cel mai important lucru rămâne modul cum interacţionăm cu publicul. Înţelegem necesitatea oamenilor de a lua decizii informate pentru a avea o viaţă mai bună şi acţionăm ca nişte consilieri pentru alegeri financiare inteligente, prin toate mijloacele posibile: online, video, social media şi în sucursale. Le mulţumesc colegilor pentru flexibilitatea şi creativitatea lor în acest demers.Clienţii caută accesibilitate, rapiditate şi convenienţă, şi le mulţumim că ne provoacă să fim mai buni şi mai eficienţi. Creăm procese intuitive prin laboratoare digitale agile şi prin dezvoltarea ecosistemului evolutiv George, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru companii.Creşterea interesului companiilor pentru investiţii, care reprezintă jumătate din finanţările noi acordate în primul trimestru, ne dă încredere că această pandemie este un test al maturizării pe care economia îl va trece cu bine”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Rezultatul operaţional s-a îmbunătăţit cu 10,7% până la 487,1 milioane de lei (99,8 milioane de euro), ca urmare a unor venituri operaţionale mai mari şi a unor cheltuieli operaţionale mai reduse.

Venitul net din dobânzi a scăzut cu 0,7%, până la 593,8 milioane de lei (121,7 milioane de euro), determinat de impactul din dobânzi mai scăzute pe piaţa monetară, parţial compensat de volume mai mari de credite şi depozite, atât pe segmentul de clienţi retail, cât şi pe cel de corporate.

Venitul operaţional a crescut cu 3,6% până la 882,9 milioane de lei (180,9 milioane de euro).

Cheltuielile administrative s-au diminuat cu 3,9%, la 395,8 milioane de lei (81,1 milioane de euro), mai ales ca urmare a impactului pozitiv din deconsolidarea subsidiarei CIT One, cât şi datorită contribuţiei anuale uşor mai mici la fondul de garantare a depozitelor în 2021

Astfel, raportul cost-venituri s-a îmbunătăţit la 44,8% în T1 2021, faţă de 48,3% în T1 2020.

Rata creditelor neperformante a rămas relativ stabilă la 4,4% în martie 2021 faţă de 4,5% în decembrie 2020. 

Creditele şi avansurile acordate clienţilor au crescut cu 2,5% faţă de finalul anului 2020, până la 44 miliarde lei (8,95 mld.euro), evoluţie susţinută atât în creditarea retail (+1,2% faţă de decembrie 2020), cât şi în cea corporate (+5% faţă de decembrie 2020).