Gigantul Huawei a avut venituri în scădere în primul trimestru

Autor: Ioana Nita 04.05.2021

Gigantul chinez Huawei, unul dintre cei mai mari producători de echipamentele şi soluţii de telecomunicaţii, dar şi de smartphone-uri şi gadgeturi, a înregistrat în primul trimestru al acestui an venituri de 152,2 miliarde CNY, o scădere de 16,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, conform rezultatelor anunţare de companie. Scăderea a fost înregistrată pe segmentul produselor pentru consumatori, în mare parte ca urmare a a vânzării brandului de dispozitive inteligente Honor în noiembrie 2020. Marja de profit net a Huawei a urcat cu 3,8 procente  până la 11,1% faţă de anul trecut – creştere datorată eforturilor constante ale companiei de a îmbunătăţi calitatea operaţiunilor şi de a creşte eficienţa, dar şi datorită veniturilor de 600 mil. dolari din redevenţe pentru brevete.

„Pentru noi, 2021 va fi un alt an plin de provocări, dar este şi anul în care strategia noastră de dezvoltare pentru viitor va începe să prindă contur”, a afirmat Eric Xu, Huawei's Rotating Chairman. Huawei îşi concentrează toate eforturile pentru a folosi tehnologia 5G la capacitate maximă. Compania ajută operatorii din toată lumea să construiască reţele 5G, răspunzând nevoilor consumatorilor şi clienţilor industriali şi sporind eficienţa furnizării de servicii. Huawei continuă să îşi extindă capacităţile de inginerie software şi să intensifice investiţiile în domeniu pentru a creşte treptat veniturile din aplicaţii software şi servicii.

„Ca întotdeauna, priorităţile noastre rămân inovarea tehnologică şi investiţiile importante în cercetare şi dezvoltare, în timp ce lucrăm la identificarea unor soluţii pentru aprovizionare neîntreruptă, într-o piaţă cu restricţii”, a subliniat Xu. „Vom continua să inovăm şi să depăşim limitele tehnologiei.