Google economiseşte 1 mld. dolari pe an pentru că angajaţii lucrează de acasă

Autor: Ioana Nita 04.05.2021

Compania Google, parte a gigantului american Alphabet, a economisit în primul trimestru al acestui an 268 mil. dolari faţă de aceeaşi perioadă din 2019 prin reducerea cheltuielilor de promovare şi a călătoriilor şi activităţilor de divertisment pentru angajaţi ca urmare a situaţiei create de pandemia de COVID-19, potrivit unui raport intern al oragnizaţiei, scrie Los Angeles Times. La nivelul unui an întreg, reducerea acestor tipuri de cheltuieli, ar ajunge la circa 1 mld. dolari. 

Alphabet a declarat chiar în raportul său anual pentru 2020, că a înregistrat o reducere a cheltuielilor publicitare şi promoţionale de 1,4 miliarde de dolari anul trecut, întrucât grupul a scăzut cheltuielile, a întrerupt sau a reprogramat campaniile şi a modificat o parte din formatele evenimentelor organizate, acestea desfăşurându-se doar digital din cauza pandemiei. Totodată cheltuielile de călătorie şi de divertisment au scăzut cu 371 milioane dolari anul trecut. Economiile realizate au compensat multe dintre costurile generate de angajarea a mii de persoane, iar prudenţa a permis companiei să-şi menţină constante costurile de marketing şi administrative în primul trimestru din 2021, cu toate că veniturile au crescut cu 34%.

Google este renumit pentru avantajele oferite angajaţilor precum mesele de masaj, preparatele culinare şi „retreat-uri” corporative, beneficii care au influenţat o mare parte a culturii de lucru din Silicon Valley. Majoritatea personalului Google a lucrat de la distanţă şi fără aceste avantaje începând cu luna martie a anului trecut.

Cu toate acestea, Google intenţionează să reia munca de la birou anul acesta. Directorul financiar Ruth Porat a anunţat investitorii că se lucrează la un plan pentru un model „hibrid” de lucru, distanţând personalul mai puţin dens decât înainte. De asemenea, Porat a mai spus că Google va continua să investească în imobilele sale din întreaga lume.