Mega Image: Peste 100 dintre cele 870 de magazine din reţea au case de marcat self-checkout. În 90 dintre ele această tehnologie a fost implementată anul trecut

Autor: Cristina Roşca 05.05.2021

♦ Retailerul olandezo-belgian este activ pe piaţa magazinelor mici, supermarketuri şi unităţi de proximitate modernă ♦ Primele case de marcat de tip self scan, unde clientul îşi scanează singur produsele şi tot el plăteşte, au fost implementate în 2019.

Reprezentanţii reţelei de ma­ga­zine Mega Image spun că retailul este o industrie dinamică şi com­peti­tivă, motiv pentru care an de an apar schimbări atât în magazine, acestea fiind vizibile cu ochiul liber, cât şi în back-office, în cazul proceselor care nu sunt percepute neapărat de către consumator.

O astfel de schimbare relativ re­cen­tă este apariţia caselor de marcat de tip self-checkout unde clientul îşi scanează singur produsele şi tot el plă­teşte. Oficialii lanţului de maga­zi­ne nu exclud ca pe viitor să existe doar astfel de sisteme, ceea ce ar schim­ba într-o mare măsură organi­gra­mele în retail dat fiind că circa 80% dintre angajaţi sunt lucrători co­merciali sau casieri. Doar Mega Image are circa 9.000 de salariaţi con­form celor mai recente date publice.