Houston, platformă de învăţare pentru echipe care lucrează la distanţă, a atras o finanţare de 200.000 de euro şi speră să mai obţină o finanţare de 0,5 mil. euro în următoarele luni

Autor: Cristina Bellu 05.05.2021

Houston, dezvoltatorul unei platforme de învăţare pentru echipe care lucrează la distanţă, a atras o investiţie de 200.000 de euro din partea Lumus, un sindicat de business angels format doar din femei din Europa Centrală şi de Est, Overkill, un fond de investiţii din Letonia şi patru dintre primii clienţi Beta ai companiei.

Fondurile vor fi folosite pentru dezvoltarea platformei şi pentru extinderea pe mai multe pieţe, inclusiv SUA.

Compania a fost lansată în 2020 de către Robert Blaga (37 ani), specialist cu peste zece ani de experienţă în training în companii precum Michelin sau Brainiup (dezvoltare şi învăţare prin joc).

“Investiţia atrasă ne ajută să ne ducem mai departe planul de a oferi companiilor un instrument prin care îşi pot susţine echipele virtuale să înveţe, să vină cu idei mai bune, să ia decizii mai înţelepte şi să execute sarcinile mai eficient. Faptul că aproape jumătate dintre clienţii Beta ne-au devenit şi investitori confirmă utilitatea produsului nostru. Odată cu atragerea acestei investiţii de 200.000 de euro, anunţăm şi ieşirea produsului nostru din versiunea Beta”, spune Robert Blaga, fondator şi CEO al Houston. 

Compania, care a fost lansată în 2020 de către Robert Blaga (37 ani), specialist cu peste zece ani de experienţă în training în instituţii precum Michelin sau Brainiup, speră să mai obţină o finanţare de aproximativ 0,35 - 0,5 milioane de euro în următoarele luni.

Houston pune accentul pe practicarea de comportamente noi în echipe de trei - şase persoane spre deosebire de soluţiile clasice care se concentrează pe transmiterea de informaţii către un singur individ. Platforma are la bază un algoritm care măsoară creşterea eficienţei comportamentului angajaţilor în urma parcurgerii unui modul de învăţare de 30-60 de minute. Ulterior, programul compară scorul obţinut de echipă cu unul global rezultat în urma analizei a peste 250 de grupuri. Astfel, informaţiile oferite sunt despre progresul echipei, dar şi despre performanţa acesteia comparativ cu alte grupuri. Studiind 224 de echipe care au parcurs un program secvenţial în Houston, algoritmul a observat o creştere a eficienţei în medie cu 28% după 60 de minute petrecute în platformă.

Compania se adresează departamentelor de resurse umane ale companiilor mari şi furnizorilor de programe de training şi dezvoltare. În prezent, platforma poate fi utilizată de între cinci şi 1.000 de persoane simultan, dar conducerea companiei vrea să mărească capacitatea la 5.000 de persoane până în luna iulie a acestui an.

Cei patru clienţi Beta, care au investit 100.000 de euro, sunt Bitou (Germania), DynamicEvents (Irlanda), Right Impact (Singapore) Turnaround (Emiratele Arabe Unite). Houston are în prezent clienţi Beta din Germania, Belgia, Irlanda, Spania, Singapore, Malaezia, Hong Kong, Emiratele Arabe Unite.

De asemenea, printre companiile care au testat platforma se numără Deloitte, Continental Automotive, Pfizer, Microsoft, Salesforce, Sony.

De la începutul acestui an, gradul de utilizare al platformei a crescut în medie cu 56% în fiecare lună, iar numărul de angajaţi care folosesc platforma a crescut de la 300 în ianuarie la 1.700 în aprilie 2021.

“Ne dorim ca până la finalul lui 2021 să avem 100 de clienţi. De asemenea, începând din această lună, avem planuri de extindere în Franţa, Germania, Portugalia şi Italia şi să intrăm pe piaţa din SUA. Pe piaţa americană vizăm statele în care se află sediile mai multor companii din industriile biotech şi automotive. Printre acestea se numără California, Michigan, Ohio, Indiana”, adaugă Robert Blaga.

El estimează că platforma va genera venituri de un milion de euro în anul următor.