Productivitatea în telemuncă. Sunt angajaţii mai eficienţi în munca de la distanţă?

Autor: Ramona Cornea 09.05.2021

♦ „Starea de bine a angajaţilor este esenţială pentru productivitate, este important ca organizaţiile să investească din ce în ce mai mult în resurse şi beneficii care să-i ajute pe angajaţi să fie echilibraţi.“ ♦ „În multe domenii productivitatea a crescut. În schimb, mulţi angajaţi semnalează oboseală şi scăderea motivaţiei profesionale.“ ♦ „Oboseala digitală cumulată cu lipsa interacţiunii vor afecta şi ele negativ productivitatea.“

La începutul pandemiei de COVID-19 în România, când companiile au fost nevoite să implementeze telemunca aproape de pe o zi pe alta, liderii echipelor se temeau că angajaţii lor nu vor mai fi la fel de productivi dacă vor lucra de acasă sau din alt oraş sau ţară.

Cu timpul, temerile managerilor s-au dovedit a fi nefondate, iar productivitatea angajaţilor chiar a crescut în telemuncă, după ce oamenii au eliminat timpul pe care îl petreceau pe drum spre şi dinspre serviciu, pauzele de ţigară sau de socializat cu colegii.