Americanii de la Subway bat pasul pe loc şi rămân la aproape 40 de restaurante în România după nouă ani de prezenţă, deşi la intrarea pe piaţă anunţau planuri mari. România şi Polonia sunt însă singurele ţări unde grupul nu a restructurat masiv operaţiunile

Autor: Cristina Roşca 06.05.2021

♦ România şi Polonia sunt însă singurele ţări unde grupul nu a restructurat masiv operaţiunile şi unde a reuşit să aibă o evoluţie pozitivă a numărului de unităţi în ultimii doi ani.

Lanţul de restaurante Subway, prezent pe piaţa locală din primăvara lui 2012, a ajuns la o reţea de 39 de unităţi în România, con­form site-ului propriu, numărul fiind relativ con­stant în ultimii ani. Mai exact, în urmă cu doi ani ZF scria că reţeaua locală are 38 de unităţi.

Este totuşi interesant de remarcat că România şi Polonia sunt însă singurele ţări unde grupul nu a restructurat masiv ope­raţiunile şi unde a reuşit să aibă o evoluţie po­zitivă a numărului de unităţi în perioada mai 2019-mai 2021.

La polul opus se află Bulgaria, Cehia, Ungaria, Germania şi SUA, unde reţeaua s-a micoşorat semnificativ în perioada men­ţio­nată. Această perioadă a fost marcată de pan­demia care a lovit în plin piaţa res­tau­ran­telor, însă datele în piaţă arată că aceas­tă restructurare a început chiar de dinainte. Spre exemplu, în ultimii doi ani numărul de uni­tăţi din SUA s-a micşorat cu peste 2.500, iar cel din Germania cu peste 70. Cifrele iau astfel în calcul atât închiderile, cât şi deschiderile.