Primele semnale clare că economia a avut o convalescenţă scurtă. Consumul a crescut în martie cu peste 9%, „celebrând“ un an de la lockdown cu cea mai bună evoluţie de la debutul pandemiei. Ritmul de creştere e de 5-7 ori mai alert decât în ianuarie sau februarie 2021

Autor: Cristina Roşca 07.05.2021

♦ Evoluţia e susţinută de vânzările de haine, mobilă, electro-IT sau carburanţi ♦ Pe minus sunt produsele FMCG - alimente şi bunuri de îngrijire.

Consumul a crescut în martie 2021 cu puţin peste 9% faţă de prima lună din lockdown. Este cea mai bună evoluţie de după februarie 2020, arată o ana­li­ză ZF pe baza datelor de la INS. Vân­zările de alimente sunt pe minus, în timp ce produsele ne­ali­men­tare şi carburanţii ţin piaţa sus.

„Piaţa din România pre­zin­tă semne timpurii de revi­go­ra­re, pe fondul derulării cam­pa­niei de vaccinare. Cu toa­te aces­tea, incertitudinea pre­do­mi­nă în contextul crizei COVID“, spunea recent Christina Verchere, CEO-ul OMV Petrom. Afirmaţiile ei vin să confirme faptul că în martie 2021 creşterea anuală a vân­ză­rilor de car­bu­ranţi a fost de aproa­pe 10%. Evoluţia fa­vo­rabilă se ex­plică prin faptul că anul trecut la jumătatea lunii mar­tie se impunea lock­down, astfel că oame­nii au muncit de acasă şi au fost forţaţi să nu mai circule. Acest lucru a însemnat mai puţine maşini pe străzi şi deci vânzări mai mici la pompele din benzinării. Acum, traficul a revenit la „normal“, mai exact la starea de dinainte de pandemie.