Italienii de la Enel au raportat o uşoară scădere a veniturilor în T1/2021, la 371 mil. euro, dar profituri operaţionale cu 21% mai mari, până la 74 mil. euro. România şi Italia sunt ţările care au adus în portofoliul italienilor peste 900.000 de clienţi concurenţiali
Grupul italian de utilităţi Enel a terminat primele trei luni ale anului cu venituri din operaţiunile locale de 371 de milioane de euro, în scădere cu circa 3% comparativ cu perioada similară a anului trecut, deşi numărul de clienţi a crescut şi la fel şi cantităţile de energie distribuite. Una dintre posibilele explicaţii ar fi menţinerea unui preţ mai scăzut al energiei în vederea atragerii de noi clienţi odată cu liberalizarea pieţei pentru consumatorii casnici.
La nivelul pieţei totuşi, preţul spot al energiei a fost în creştere pronunţată, de la o medie de circa 34,5 euro pe MWh, la 49,4 euro pe MWh la finalul primului trimestru din 2021. Creşterea preţului la energie a fost însoţită şi de o redresare a cererii de energie, după cum arată raportul global al Enel pentru primul trimestru al anului.