Studiu Kearney: Eficienţa operaţională a băncilor româneşti nu s-a deteriorat semnificativ, raportul cost/venit ajungând la 60%. Sistemul bancar din România începe să simtă competiţia din zona de fintech şi neobanks care operează într-un mediu optimizat şi fără presiunile mediului bancar tradiţional

Autor: Cristina Bellu 11.05.2021

♦ Una din zece bănci europene a raportat pierderi în 2020, iar profitul mediu pe client a scăzut cu 30%,în timp ce în România profitul mediu pe client s-a diminuat cu 16% ♦ Băncile vor reveni la nivelurile de performanţă prepandemice în 3-5 ani, potrivit unui studiu Kearney.

Eficienţa operaţională a bănci­lor româ­neşti nu s-a deteriorat sem­ni­fi­cativ, înregistrând un cost to in­come ratio cu 0,3 puncte pro­centuale mai mare comparativ cu 2019, ajun­gând la 60%. Acest lucru provine pe de-o parte din­tr-o scădere a veni­turilor cu 4,5%, echili­brată de o diminuare a costurilor operaţio­na­le cu 3,9%, notează o ana­liză a companiei glo­bale de consultanţă Kearney, care a inclus în studiu 89 de bănci de retail din 22 de ţări, dintre care 51 de bănci din Europa de Vest şi 38 de bănci din Eu­ro­pa de Est, inclusiv din România.

Conform studiului realizat de Kearney, per­­formanţa băncilor de retail va reveni la nivelurile prepandemice în termen de trei până la cinci ani, deşi ren­ta­bilitatea va rămâne sub presiune în următorii doi ani.