Studiu Kearney: Eficienţa operaţională a băncilor româneşti nu s-a deteriorat semnificativ, raportul cost/venit ajungând la 60%. Sistemul bancar din România începe să simtă competiţia din zona de fintech şi neobanks care operează într-un mediu optimizat şi fără presiunile mediului bancar tradiţional
♦ Una din zece bănci europene a raportat pierderi în 2020, iar profitul mediu pe client a scăzut cu 30%,în timp ce în România profitul mediu pe client s-a diminuat cu 16% ♦ Băncile vor reveni la nivelurile de performanţă prepandemice în 3-5 ani, potrivit unui studiu Kearney.
Eficienţa operaţională a băncilor româneşti nu s-a deteriorat semnificativ, înregistrând un cost to income ratio cu 0,3 puncte procentuale mai mare comparativ cu 2019, ajungând la 60%. Acest lucru provine pe de-o parte dintr-o scădere a veniturilor cu 4,5%, echilibrată de o diminuare a costurilor operaţionale cu 3,9%, notează o analiză a companiei globale de consultanţă Kearney, care a inclus în studiu 89 de bănci de retail din 22 de ţări, dintre care 51 de bănci din Europa de Vest şi 38 de bănci din Europa de Est, inclusiv din România.
Conform studiului realizat de Kearney, performanţa băncilor de retail va reveni la nivelurile prepandemice în termen de trei până la cinci ani, deşi rentabilitatea va rămâne sub presiune în următorii doi ani.