Banca Transilvania a dezvoltat împreună cu IBM şi Qualitance o platformă care automatizează interacţiunea cu clienţii, pe care o va implementa în toată reţeau de sucursale

Autor: Roxana Rosu 13.05.2021

Banca Transilvania a selectat companiile Qualitance şi IBM pentru a dezvolta o platformă integrată, bazată pe inteligenţă artificială, pentru automatizarea interacţiunii digitale cu clienţii şi angajaţii băncii.

Noua soluţie a fost construită cu ajutorul platformei de tehnologie FlowX.AI, creată iniţial de către Qualitance.

Cei trei parteneri au implementat platforma şi au realizat integrarea acesteia cu multiple sisteme existente, urmând să fie scalată în întreaga reţea Banca Transilvania, formată din peste 500 de sucursale şi agenţii.

„Suntem încântaţi că avem oportunitatea de a oferi cea mai avansată platformă de dezvoltare de experienţe digitale din sectorul financiar în cadrul BT, alături de care am descoperit aceeaşi viziune despre viitorul serviciilor financiare. În egală măsură, suntem onoraţi că parteneriatul de peste 10 ani pe care îl avem cu IBM se extinde într-unul dintre cele mai ambiţioase proiecte ale noastre de până acum”, declară Ioan Iacob, cofondator Qualitance şi CEO FlowX.AI.

Platforma ajută companiile să dezvolte într-un ritm accelerat interfeţe digitale scalabile, folosind componente de inteligenţă artificială şi design comportamental.

„Suntem mândri să ne aflăm în această călătorie de transformare digitală împreună cu Banca Transilvania. Abilităţile IBM GBS, împreună cu o amplă expertiză tehnică oferită de profesioniştii IBM din România, vor permite in continuare Băncii Transilvania să inoveze şi să răspundă nevoilor clienţilor, asigurând, în acelaşi timp, respectarea cerinţelor esenţiale de infrastructură şi a reglementărilor specifice industriei financiare. Vom lucra să dezvoltam acest parteneriat de succes cu Banca Transilvania, oferind soluţii inovatoare şi valoare adăugată”, susţine Hary Olaru, Senior Partner - Client Service Leader CICs EMEA, Global Business Services.

Platforma ajută companiile mari să creeze interacţiuni intuitive atât pentru clienţi, cât şi pentru angajaţi sau colaboratori, accelerând productivitatea şi eliminând nevoia de training, chiar şi pentru cei nefamiliarizati cu tehnologia.

„Noua platformă înseamnă adoptarea celor mai noi tehnologii IT care ne ajută la reducerea complexităţii operaţionale, cu efecte pozitive atât pentru clienţi, cât şi pentru angajaţi. Pe lângă pasul făcut de BT pentru continuarea evolutiei tehnologice, dezvoltarea platformei a fost o experienţă de învăţare pentru noi – ca bancă şi echipă”, declară Leontin Toderici, Director General Adjunct Operaţiuni, Banca Transilvania.