Cât de dură a fost criza: Pandemia a şters afaceri de 1,5 mld. euro, adică 27% din businessul Automobile Dacia, cea mai mare companie din România în 2020, care a raportat o cifră de afaceri de 3,78 mld. euro

Autor: Bogdan Alecu 18.05.2021

Automobile Dacia, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, a înregistrat o scădere de 27% a businessului în 2020 faţă de 2019 la 3,783 miliarde de euro, potrivit datelor financiare ale celei mai mari companii din România.

Dacă în 2018 ajungea la un maxim istoric de 5,3 miliarde de euro, iar în 2019 cobora la 5,2 miliarde de euro, anul trecut, din cauza opririlor de producţie pe fondul pandemiei, a pierdut un sfert din business, ajungând la un nivel între valorile dintre anii 2012 şi 2013.

Profitul net al companiei a fost de asemenea puternic afectat şi a scăzut cu 56% în 2020 la 62 mil. euro din cauza măsurilor impuse de pandemie, iar numărul angajaţilor s-a redus cu 7,2% faţă de 2019 la 13.685 de salariaţi, revenind după patru ani sub pragul de 14.000 de angajaţi.

La Mioveni au fost produse în 2020 260.000 de autoturisme, în scădere cu 26% faţă de anul anterior, pauza de producţie din cauza lockdownului din primă­vară punându-şi amprenta puternic asupra rezultatelor Dacia. Cel mai lovit model a fost Logan MCV, cu un declin de 50%, în condiţiile în care acesta a şi fost scos din producţie în octombrie, odată cu trecerea la cea de-a treia generaţie a modelelor Logan şi Sandero. Ponderea Duster a scăzut de la 75 la 70% în 2020, cu 183.300 de unităţi, volum cu 30% mai mic decât cel din 2019.