Băncile din România au investit peste 200 mil. euro în proiecte de digitalizare anul trecut, iar 60% oferă deschiderea unui cont exclusiv online

Autor: Mircea Nica 18.05.2021

Băncile din România au investit peste 200 mil. euro în automatizarea proceselor, pe fondul pandemiei în 2020, ajungând ca 60% dintre bănci să permită deschiderea complet online a conturilor, comparativ cu 25% în 2019, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii companiei de consultanţă Horváth.

„Pandemia a impulsionat digitalizarea sistemului bancar la nivel internaţional, dar în ţări ca România, care mai avea de lucrat la acest capitol în 2019, efectul a fost mult mai evident. Oamenii au devenit mult mai deschişi la tot ceea ce înseamnă interacţiunea virtuală cu banca, iar băncile şi-au îmbunătăţit şi eficientizat procesele şi au creat interfeţe mai prietenoase şi uşor de folosit. Nu doar numărul de clienţi care îşi fac conturi exclusiv online a crescut, dar şi aplicaţiile bancare mobile au devenit din ce în ce mai competitive. În 2019, circa jumătate dintre băncile din România ofereau aplicaţii mobile competitive. Un an mai târziu, în 2020, aproape toate băncile analizate au investit în dezvoltarea aplicaţiilor mobile şi pun la dispoziţia clienţilor servicii digitale mobile mult mai bune”, a explicat Iulia Malioukis, reprezentant Horváth.  

Potrivit raportului FinnoScore, cele mai performante bănci din România, din perspectiva gradului de digitalizare sunt Banca Transilvania, ING Bank, Libra Bank, BCR şi Raiffeisen Bank. CEC Bank a avut cea mai mare creştere faţă de 2019 dintre toate băncile analizate, aproape dublându-şi scorul, în 2020. Acest salt se datorează în special implementării recente a procesului de online onboarding pentru noii clienţi.