ZF Agropower CEO Talk. Daniel Gross, CEO, Penny: Ne-am propus ca 60% din produse să fie „triplu RO“, până în 2023, făcute cu toate componentele în România. Acum suntem la 50%“

Autor: Florentina Niţu 19.05.2021

„Trebuie să existe un ecosistem. Oamenii trebuie să se dezvolte local şi apoi să creeze legături cu furnizorii sau să se asocieze“.

Daniel Gross, CEO al retailerului german Penny, ce operează în România o reţea de circa 280 de magazine cu profil discount, spune că românii îşi doresc din ce în ce mai multe produse româneşti pe raft, astfel că pentru a sprijini întreg lanţul de la producţia primară la procesare şi dis­tribuţie, îşi doresc ca în următorii doi ani circa 60% din produsele listate în Penny Market să fie făcute din ingrediente locale, procesate local şi de către producători români.

„Ne-am poziţionat de la început ca fiind discounterul românesc şi în momentul de faţă peste 85% din furnizorii noştri sunt înregistraţi în România şi avem peste 65% produse fabricate în România. Acum targetăm să avem pe rafturi cât mai multe produse care să aibă întreg fluxul de producţie în România, de la ingrediente din România, la procesare şi intermediere în România şi producţie în România, asta înseamnă triplu RO“, a afirmat Daniel Gross în cadrul ediţiei speciale a emisiunii ZF Agropower, ZF Agropower CEO Talk.

El a menţionat că trendul în rândul românilor de a se îndrepta spre produse 100% româneşti, creionat în ultimii ani, a fost accentuat anul trecut, în contextul pandemiei de COVID-19, şi anul acesta, executivul precizează că „lucurile merg bine, peste aşteptările noastre“. De altfel, el susţine că clienţii sunt mai informaţi şi se interesează mai mult despre ceea ce consumă.

„Ne-am propus ca până în 2023 să atingem targetul ca 60% din produse să fie „triplu RO“, făcute cu toate componentele în România şi lucrăm pe toate categoriile, unde simţim că este relevant. Am început în legume, fructe, carne, panificaţie şi acum suntem la 50%“, a afirmat Daniel Gross.

Acesta menţionează că în prezent în Penny sunt 600 de furnizori din România, dintre care peste 70 de furnizori de pâine şi 14 măcelării. „Avem furnizori cu care am crescut împreună.“

Daniel Gross susţine că şi pentru mărcile private colaborează în special cu producători din România, iar de la Hanul Boieresc, cea mai importantă marcă proprie, au 200 SKU-uri în magazine şi îşi doresc să o dezvolte mai departe. „Într-un Penny sunt listrate permanent 2.300 de SKU-uri, iar Hanul Boieresc reprezintă aproape 10% din ce punem pe raft“, a adăugat el.

Executivul mai spune că există potenţial de dezvoltare a noi produse în România, dar şi de reducere a deficitului comercial în sectorul agroalimentar, pentru că românii au curaj şi sunt price­puţi, însă le lipseşte încrederea. „Eu sunt convins că România merge într-o direcţie bună“, precizează el.

„Trebuie să existe un ecosistem. Oamenii trebuie să se dezvolte local şi apoi să creeze legături cu furnizorii sau să se asocieze. Este nevoie de bani, de timp şi de competenţă. Direcţia este bună, pentru că eu din zona în care sunt aud multe veşti pozitive, aud de dezvoltare, de creştere şi sunt optimist că vom ajunge ca pe partea de industrie agroalimentară să nu mai fim pe deficit“, a menţionat Daniel Gross, completând că „statul ar trebui să fie un mediator“.

Compania avea la finalul anului trecut 276 de magazine şi vrea pentru acest an minimum 25 de inaugurări, ceea ce în­seamnă că reţeaua Penny va depăşi pragul de 300 de unităţi. Bugetul de in­ves­tiţii doar pentru 2021 este de 100 mil. euro (circa 500 mil. lei), pe când cel pentru perioada 2021-2029 sare de 5 mld. lei (1 mld. euro), bani ce merg către deschideri, lo­gis­tică şi digitalizare. Retailerul a obţinut anul trecut o cifră de afaceri netă de 4,73 mld. lei, în creştere cu 20% faşă de 2019.