ANALIZĂ ZF. Pariul pe preţuri mici a prins la publicul din România. Discounterii au avut în 2020 cel mai bun an din istoria lor în România: vânzări de 3,5 mld. euro şi peste 550 de magazine, dintre care 60 sunt noi. Ce urmează?

Autor: Cristina Roşca 23.05.2021

♦ Pe piaţa de discount din România activează Lidl, Penny şi Supeco (un format al Carrefour) ♦ Primii doi jucători domină piaţa însă, cu aproape 300 de magazine fiecare Toţi cei trei actori au însă planuri ambiţioase de creştere.

Magazinele de tip discount, cunoscute pentru politica preţurilor mici, au avut în 2020, an marcat de pan­de­mia de COVID-19, cea mai bună evoluţie din isto­ria lor în România. Într-o perioadă în care li­ber­tatea de mişcare a fost limitată, iar comportamentul de consum a fost pru­dent, au câştigat teren magazinele cu pre­ţuri mici şi amplasate în relativa pro­xi­mitate a oamenilor. Un alt avantaj îl re­prezintă faptul că aceşti retaileri au acoperit re­lativ uniform piaţa, fiind prezenţi atât în marile oraşe cu putere de cumpărare pe mă­sură, cât şi în urbele mai mici sau mai sărace.

„Cea mai mare rată de creştere (în 2020 – n.red.) aparţine celor peste 565 de magazine de tip hard discount - Lidl şi Penny -, care însă vând sub 15% din valoarea retailului de băcănie“, spun analiştii companiei de cercetare Nielsen.