Ringo Schreiber, DB Schenker România: Am mizat pe automatizarea şi creşterea capacităţii de depozitare. În România, DB Schenker deţine 6 spaţii logistice (Bucureşti, Arad, Constanţa, Craiova, Giurgiu, Cluj-Napoca), iar suprafaţa totală ocupată este de aproximativ 60.000 mp

Autor: Bogdan Alecu 20.05.2021

DB Schenker, divizia de logistică a gigantului german Deutsche Bahn, a mizat în România pe extinderea capacităţii de depozitare dar şi pe automatizare în condiţiile în care creşterea puternică a comerţului online a pus presiune pe infrastructura logistică.

„Principalele investiţii pe care le-am efectuat în această perioadă au constat, în special, în creşterea capacităţii de depozitare şi automatizarea sau semiautomatizarea unor procese logistice. În materie de sisteme folosite am implementat odată cu un proiect major de e-commerce şi un WMS nou care oferă flexibilitatea atât de necesară acestui tip de operaţiuni împreună cu o capabilitate crescută de integrare cu sistemele clienţilor. Pe partea de transport suntem în plin proces de înlocuire a sistemului de management al transporturilor (TMS), noul sistem urmând a oferi o calitate crescută în soluţiile oferite clienţilor noştri pentru toate tipurile de transport terestru, împreună cu reducerea efortului administrativ din spatele fiecărei partide de marfă transportate“, a spus Ringo Schreiber, head of contract logistics, DB Schenker în România.

Spre exemplu, încă din 2019 DB Schenker din Germania a introdus în serviciu la unitatea sa din Leipzig roboţi logistici autonomi.

Situaţia pandemică cu care s-au confruntat economiile începând de anul trecut a generat schimbări majore atât în vieţile oamenilor cât şi în modul companiilor de a face business.

„Logistica, ca şi industrie suport a fost încă de la început în centrul tuturor măsurilor de adaptare la noile modele de business: începând cu măsurile luate pentru combaterea pandemiei şi asigurarea continuării activităţii operaţionale şi până la mutarea activităţii în mediul online acolo unde acest lucru este posibil, cum ar fi în industria FMCG, logistica şi întregul lanţ de aprovizionare au trebuit să răspundă la toate aceste schimbări printr-o adaptare rapidă şi un dinamism mult crescut faţă de perioada anterioară“, a subliniat Ringo Schreiber.

Compania acoperă toate industriile şi sectoarele de business. Dintre toate însă, industria auto este foarte puternic prezentă în companie, iar unul dintre obiectivele managementului companiei este de a se concentra inclusiv pe atragerea de noi clienţi, însă cu siguranţă vor face tot posibilul pentru a întări parteneriatele şi afacerile existente.

„Având o reţea vastă de depozite pe întreg teritoriul ţării reuşim să oferim o flexibilitate crescută operaţiunilor clienţilor noştri atât pe parte de logistică contractuală cât şi de distribuţie. În trend cu evoluţia generală, operaţiunile logistice pe segmentul de e-commerce ne-au crescut semnificativ, motiv pentru care, pe lângă investiţiile legate de extinderea spaţiilor de depozitare, a trebuit să ne adaptăm şi procesele logistice în consecinţă“, a subliniat Ringo Schreiber.

Principala resursă a companiei rămâne resursa umană, motiv pentru care DB Schenker continuă să investească în echipele sale.

„Implementarea de proiecte noi necesită know-how şi echipe puternice şi flexible care pot răspunde cu success cerinţelor de business ale clienţilor. Investiţiile în sisteme performante şi automatizarea unor procese dublate de echipe operaţionale puternice ne asigură atât îndeplinirea criteriilor de performanţă agreate cât şi îmbunătăţirea continuă a operaţiunilor“, a spus reprezentantul companiei.

Chiar dacă 2020 a fost un an atipic, divizia de contract logistics a avut o evoluţie foarte bună.

„Ne aşteptăm la un 2021 la fel de dinamic dominat în special de o evoluţie a retailului către omnichannel care va continua să genereze o nevoie crescută de spaţii de depozitare. Vom continua să investim în eficientizarea proceselor din depozite şi ne dorim să continuăm creşterea spaţiilor logistice atât în locaţiile deja operate, cât şi în locaţii noi. Bucureştiul rămâne o piaţă principală unde, anul trecut am crescut suprafaţa logistică operată cu peste 8.000 mp ajungând la un total de aproximativ 30.000 mp şi unde avem în plan să continuăm această dezvoltare însă ne uităm cu interes şi la centrul ţării precum şi la zonele de nord-vest şi sud-vest unde operăm cu succes de mai mulţi ani“, a spus Ringo Schreiber.

În România, DB Schenker deţine 6 spaţii logistice (Bucureşti, Arad, Constanţa, Craiova, Giurgiu, Cluj-Napoca), iar suprafaţa totală ocupată este de aproximativ 60.000 mp.

Cel mai mare spaţiu inchiriat este cel din CTPark Bucharest West (autostrada A1, km 23), inaugurat la finalul lui 2018, spaţiu industrial certificat BREEAM.

Aproximativ o pătrime din angajaţii companiei DB Schenker deservesc divizia de contract logistics.