McKinsey: România are 10,8 milioane de utilizatori de servicii digitale, din care 4,1 milioane au fost atraşi din 2019. Dar 2,5 milioane dintre utilizatori vor să îşi reducă activitatea online după pandemie

Autor: Roxana Rosu 24.05.2021

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele şase luni.

Însă, aproximativ 2,5 milioane de români intenţionează să îşi reducă activităţile online după încheierea pandemiei.

Studiul a inclus 1.200 de utilizatori români cu vârste cuprinse între 18 şi 85 de ani şi face parte din raportul Global Digital Sentiment Insights. Studiul include următoarele domenii: bancar, asigurări, retail alimentar şi de fashion, telecomunicaţii, utilităţi, sectorul public, divertisment, servicii de sănătate, călătorii şi educaţie.

După cum era de aşteptat, în timpul pandemiei, mulţi europeni au început să cumpere mai des online şi şi-au transferat activitatea în mediul digital. România este foarte aproape de media europeană în ceea ce priveşte utilizarea parţială sau exclusivă a serviciilor digitale în anumite segmente. Media României este 72% comparativ cu cea europeană de 77%.

Românii preferă să folosească doar serviciile digitale mai ales în zona de divertisment (88%), utilităţi (72%), călătorii (69%).

În schimb, cea mai mică pondere o are domeniul sănătăţii (22%).