Scuze pentru absenţe: unul din cinci angajaţi a pierdut un call, pretinzând că dispozitivul pe care lucrează se actualizează

Autor: Roxana Rosu 24.05.2021

Unul din cinci angajaţi din România (23%) spune că a ratat un call pentru că s-a prefăcut că dispozitivul pe care lucrează instalează actualizări, arată un studiu recent comandat de Kaspersky.

E o scuză plauzibilă, dat fiind că actualizările de software pot perturba zilele de lucru, mai mult de o treime dintre angajaţi spunând că au întârziat într-un call din cauza actualizărilor (37% în România).

„De obicei, actualizările sunt descărcate în timpul programului de lucru în modul silenţios şi nu afectează activitatea. Cu toate acestea, pentru a le aplica la sistem, este necesară o repornire a computerului. Desigur, unele sarcini de serviciu nu pot fi amânate, aşa că, de obicei, un utilizator poate reporni dispozitivul într-un anumit interval de timp. După cum putem vedea, unii oameni duc dorul unor astfel de notificări, iar alţii nu doresc să facă actualizările în timpul programului de lucru. Prin urmare, repornirea necesară se poate întâmpla în momentul cel mai inoportun - chiar înainte de un apel important sau în timp ce scrieţi un e-mail lung”, - spune Egor Kharchenko, IT Service şi Asset Group Manager la Kaspersky.

Întâlnirile frecvente sunt adesea văzute ca unul dintre cele mai neplăcute lucruri din rutina de la birou. Trecerea la munca la distanţă şi la întâlnirile virtuale nu a ajutat această problemă, deoarece oamenii au resimţit oboseală din cauza apelurilor video şi s-au simţit încă şi mai obosiţi la sfârşitul unei zile de lucru.