McKinsey: dintre cei 4 milioane de români care s-au digitalizat de nevoie în pandemie, 2,5 milioane au de gând să reducă utilizarea tehnologiei imediat ce va fi posibil

Autor: Adrian Seceleanu 25.05.2021

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat în contextul restricţiilor impuse din cauza pandemiei, astfel că aproximativ 4,1 milioane de români au devenit utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele şase luni.

Vestea proastă este însă, potrivit aceleiaşi surse, faptul că aproximativ 2,5 milioane de români intenţionează să îşi reducă activităţile online după încheierea pandemiei.

„Deşi majoritatea consumatorilor care au început să folosească recent canalele digitale au făcut acest lucru din cauza pandemiei de coronavirus, iar unii dintre ei vor reveni cel puţin parţial la canalele offline, mulţi consumatori vor continua să utilizeze mediul online pentru că este mai confortabil. Cu toate acestea, sectoarele care au înregistrat cel mai important aflux de consumatori noi de digital în timpul crizei (de exemplu, educaţie, utilităţi) prezintă cel mai mare risc de a-şi pierde consumatorii după încheierea pandemiei”, declară Alexandru Filip, partner McKinsey & Company, Bucureşti.