ING Bank încheie T1/2021 cu profit brut de 183 mil. lei, în creştere cu 11% şi venituri totale de 544 mil. lei, plus 2%.Mihaela Bîtu, CEO: Profitabilitatea a crescut, iar cererea de credite ipotecare şi de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic

Autor: Cristina Bellu 25.05.2021

ING Bank, sucursala locală a grupului olandez cu acelaşi nume, a raportat pentru T1/2021 majorarea cu 11% a profitului brut comparativ cu rezultatul obţinut în perioada similară a anului anterior, până la valoarea de 183 mil. lei, în timp ce veniturile au crescut cu 2%, la 544 mil. lei.

În perioada ianuarie-martie 2021, depozitele atrase de la clienţi au crescut cu 20%, la 46,6 mld. lei, în timp ce portofoliul de credite s-a majorat cu 2%, la 29,4 mld. lei.

Raportul financiar al băncii mai indică pentru T1/2021 scăderea cu 19% a costurilor cu provizioane, până la 96 mil. lei, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

“Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic şi financiar. În cazul băncii noastre, profitabilitatea a crescut în acest trimestru, iar cererea de credite ipotecare şi de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic”, spune Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Potrivit datelor ING, utilizarea cardurilor a crescut în perioada analizată, în detrimentul retragerilor de numerar astfel că peste jumătate din cheltuielile clienţilor ING sunt efectuate cu carduri şi dispozitive mobile la POS.

Plăţile mobile (ING Pay, Apple Pay şi Google Pay) reprezintă deja 15% din volumul total, în timp ce tranzacţiile de cumpărare în comerţul online au crescut cu 27%.

Pentru a susţine această tendinţă de creştere a cumpărăturilor în mediul online, ING a lansat recent posibilitatea de a copia detaliile cardurilor direct din aplicaţia mobilă, pentru plăţi online mai rapide şi convenabile, o funcţionalitate foarte aşteptată în rândul clienţilor.

Producţia de credite de consum a crescut în primul trimestru cu 50% faţă de ultimele luni ale lui 2020. Împrumuturile digitale s-au intensificat, ajungând la 35% din totalul creditelor de nevoi personale acordate. Cererea de credite ipotecare continuă tendinţa ascendentă observată încă de anul trecut, cu un interes puternic pentru produsul cu dobândă fixă 7FIX, care contribuie cu 60% din totalul creditelor ipotecare acordate.  

Pe lângă instrumentele tradiţionale de economisire, clienţii încep să se orienteze din ce în ce mai mult către investiţii în fonduri mutuale, astfel că ING a raportat o creştere de 60% a portofoliului de fonduri mutuale în ultimele 12 luni.

“Clienţii ING au un comportament investiţional consecvent, mulţi dintre aceştia investind sume modice, însă în mod constant şi pe termen lung. Din totalul numărului de clienţi care au accesat fonduri mutuale, aproape jumătate şi-au activat un plan de investiţii periodice”, apreciază reprezentanţii băncii.

Ca urmare a centralizării platformelor pentru persoane juridice, numărul de clienţi Business Banking care utilizează ING Business a crescut cu peste 400% faţă de aceeaşi perioadă din 2020. Acest lucru a condus implicit la o creştere a autentificărilor cu peste 220%, din care 38% prin mobil, şi o creştere de 230% a numărului de tranzacţii.

Divizia Business Banking a anunţat, de asemenea, că ING se alătură programului IMM Invest şi în al doilea an de derulare, cu fonduri de 1,1 miliarde de lei alocate pentru 2021.

În martie 2021, divizia de Wholesale Banking a facilitat emisiunea unei obligaţiuni cu dobândă variabilă în lei în format de plasament privat pentru Banca Internaţională de Investiţii. Aceasta tranzacţie a marcat, în premieră pentru emitent, obţinerea unei rate de finanţare negative în euro. În acelaşi timp, ING se menţine cu consecvenţă în topul dealerilor primari din România, în T1/2021 situându-se pe primul loc în acest clasament.  

“Continuăm să sprijinim mediul de afaceri, inclusiv prin finanţările acordate sub umbrela programului IMM Invest. Pentru anul în curs, avem un plafon de 1,1 miliarde de lei alocat în cadrul acestui program şi suntem pregătiţi să oferim finanţare atât clienţilor existenţi, cât şi celor noi. În acelaşi timp, ne propunem să creştem finanţarea verde şi să sprijinim eforturile de combatere a schimbărilor climatice. În perioada care va urma acestei pandemii, este imperativ să contribuim cu toţii la construirea unui viitor mai bun şi mai sustenabil.”, concluzionează Mihaela Bîtu.