ZF Investiţi în România! Daniel Popa, Reynaers Aluminium: România are nevoie de un program „Rabla“ pentru ferestre pentru a reduce emisiile de CO2

Autor: Bogdan Alecu 28.05.2021

♦  Reynaers Aluminium România a încheiat 2020 cu o creştere de 12% a cifrei de afaceri.

Dincolo de programele de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe, România are nevoie de un program „Rabla“ pentru ferestre pentru a susţine izolarea termică mai eficientă, iar astfel s-ar atrage şi noi investiţii pe acest segment.

„Un program Rabla pentru ferestre. Este nevoie în piaţă de un program Rabla pentru ferestre, avem în Belgia, Olanda, Franţa, astfel de pro­grame cu subvenţie pe acest seg­ment pentru a înlocui ferestrele cu unele mai performante. În Italia de­pă­şesc 50% din cost. Va avea un impact un astfel de program deoarece sunt reduse şi emisiile de CO2. Noi am propus prin intermediul patronatului şi federaţiei patronale, am înaintat o propunere pentru a avea rezultat un program Rabla pentru ferestre“, a spus Daniel Popa, country manager, Reynaers Aluminium România.

În pofida crizei sanitare, Reynaers Aluminium România, parte a liderului european pe seg­mentul soluţiilor de aluminiu pentru sectorul de construcţii, a încheiat 2020 cu o creştere de 12% a cifrei de afaceri, evoluţie datorată în special proiectelor imobiliare de anvergură în care produsele Reynaers sunt implicate pe plan local.

Astfel, printre cele mai importante proiecte care au contribuit la creşterea business-ului Reynaers Aluminium România se numără Sema Parc, Ţiriac Tower, One Mircea Eliade, Neo Floreasca Lake, precum şi multe alte proiecte cu o complexitate ridicată.

Potrivit companiei, în prezent, cele mai multe soluţii de tâmplărie sunt livrate către proiecte din segmentul rezidenţial, aprox. 40%. Pe loc secund se clasează segmentul office, cu 30% din totalul proiectelor companiei, în timp ce din sectoarele de retail şi depozite provin cele mai puţine comenzi, respectiv 20 şi 10% din total.

În ceea ce priveşte cele mai solicitate produse, reprezentanţii Reynaers afirmă că produsele pentru uşi şi ferestre, uşile glisante şi pereţii cortină au fost cele mai utilizate în proiectele din ultimul an.

Pentru anul în curs, compania estimează un ritm de creştere similar cu cel din 2020 şi o evoluţie constantă a segmentului rezidenţial. În acest sens, Reynaers Aluminium România a demarat deja livrările pentru Crown Towers, unul dintre cele mai noi proiecte cu funcţiune mixtă – office şi rezidenţial, din Bucureşti. Totodată, acesta este şi primul proiect din România care va integra noul sistem Masterpatio pentru uşi glisante.

„Primele 4-5 luni au decurs normal, cum eram obişnuiţi înainte de pandemie. Primele 3-4 luni sunt bugetate cu o creştere de 3-5%. Piaţa are o creştere ponderată, normală şi ne aşteptăm la un avans de 7% anul acesta. în 2021 vizăm un business de 11 mil. euro, 11,5 mil. euro“, a spus directorul.

El a subliniat că există o creştere a ponderii segmentului rezidenţial din total vânzări.

„Accelerarea investiţiilor în această zonă a acoperit scăderea din zona de hoteluri şi stagnarea din office în intervalul 2020 - început de 2021, dar şi aici vedem proiecte reluate după ce au fost puse pe pauză şase luni – un an de zile, acestea au fost debolcate şi ponderea începe să crească. O mare parte din proiectele office s-au reluat şi vedem un interes ridicat în centrele regionale, Timişoara, Cluj, Iaşi unde din nou sunt proiecte care avansează, atât rezidenţial cât şi office. În Bucureşti cele demarate continuă pe segmentul office, iar cele care urmează să aleagă antreprenorul general au un timp mai mare de implementare“, a subliniat Daniel Popa.