Ascensiunea investitorilor millenniali. Cum a transformat un adolescent o pasiune neobişnuită pentru vârsta lui într-o afacere de 600 de milioane de euro, care este prezentă în peste 100 de ţări

Autor: Tibi Oprea 30.05.2021

Cu o pasiune mai puţin obişnuită pentru un adolescent – pieţele de capital – Yoni Assia a reuşit să transforme, într-un final, acest hobby în business. Aşa s-a născut eToro, o platformă socială de tranzacţionare cu peste 20 de milioane de utilizatori. Ce planuri are antreprenorul în continuare?

Pasionat de pieţele de capital încă de la vârsta de 13 ani, Yoni Assia a fost atât programator, cât şi trader de foarte tânăr. „Eram mereu încântat de modul în care se tranzacţionează un activ pe Nasdaq Stock Exchange, cum eu tranzacţionez din casa mea din Israel şi pot vedea schimbări în dinamica acţiunilor în SUA. Fratele meu, care vine din zona designului industrial şi de produs, obişnuia să râdă de mine, aveam un cont şi un hobby, stăteam în faţa multor ecrane, grafice şi excel-uri.”

În 2006, Yoni şi fratele său, Ronen Assia, au început un brainstorming – „cum putem face această lume mai accesibilă, mai antrenantă, mai deschisă pentru milioane de consumatori din întreaga lume”. Aşa a apărut eToro, cu doi fraţi încercând să redefinească experienţa utilizatorului şi să facă investiţiile şi tranzacţionarea ceva mai simplu.

Astăzi, eToro este cea mai mare platformă socială de tranzacţionare şi investiţii din lume, cu peste 20 de milioane de utilizatori înregistraţi, adică mai mult decât populaţia României, care tranzacţionează acţiuni, criptomonede, mărfuri, indici, ETF-uri şi valute. De ce socială? Pentru că oricine poate vedea, urmări şi copia portofoliile unor traderi de top din întreaga lume.

„Când am început eToro a fost cu adevărat începutul reţelelor sociale, începutul Facebook sau Twitter. Când tranzacţionam în era dot com, la sfârşitul anilor ’90, obişnuiam să petrec mult timp în grupuri de Yahoo sau pe RagingBull. Când am construit reţeaua socială eToro ne-am gândit că în multe cazuri oamenii caută informaţii, vor să colaboreze şi să comunice cu alţi investitori cu aceeaşi gândire care investesc în mod specific în aceleaşi active”, mai spune Assia.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro