Businessul, într-o nouă eră

Autor: Alina-Elena Vasiliu 31.05.2021

S-au speriat, au închis, s-au calmat, au repornit, au disperat, au crezut că până aici le-a fost, au prins din nou curaj. Au mers mai departe. Sigur, nu toate poveştile au acelaşi final, dar unele se scriu în continuare.

Pentru un IMM, să vadă toate magazinele închise, să vadă străzile pustii şi birourile goale, poate să fie devastator. A şi fost, de altfel, pentru mulţi antre­pre­nori. Dar cei mai mulţi au arătat că nu îi dărâmă pe ei o pandemie, aşa că au mers mai departe.

„Pe timp de criză, sunt două categorii de oameni: unii plâng, alţii vând batiste.“ O spunea anul trecut, chiar în acele săptămâni de debusolare infinită, Alex Bugariu, un antreprenor care deschisese în Caransebeş o „limonădărie“. Îşi văzuse şi el localul gol, ca toată lumea. Dar a căutat o soluţie, cel puţin provizorie, aşa că a lucrat la o reţetă de socată care de multă vreme prindea contur în mintea lui şi a perfecţionat-o, apoi a început să livreze şi la domiciliu.

E doar un exemplu, ca el sunt mii, zeci de mii. Care au mers mai departe.

Doar că acum paradigmele s-au schimbat şi multe din lucrurile care funcţionau înainte sunt astăzi depăşite, au nevoie de o vibraţie nouă. E o nouă eră cea pe care o trăim, pentru că pandemia a arătat că putem funcţiona în multe con­diţii provizoriu, de ce nu am face asta permanent? Aşa că publicul este altul, paşii de făcut îşi schimbă traiectoria.

E bine totuşi de ştiut că băn­cile se arată deschise la ino­vaţii, răspund pozitiv planurilor de dez­vol­tare şi dorinţelor de a trece graniţele. Întreprinzătorii de astăzi caută fel şi fel de nişe pe care să le acceseze, unii vin chiar de peste hotare înapoi acasă pentru a da glas ideilor de afaceri, se con­tu­rează domenii efer­vescente, nesa­turate, captivante.

Sectorul IMM-urilor se reîm­pros­pătează, se diversifică şi pune pan­de­mia în bagajul de expe­rienţe pentru a reuşi să se rein­venteze. Pentru că aici este cheia. Să mergi mai departe.