Copiii din generaţia actuală vor avea pe parcursul vieţii lor cel puţin şapte locuri de muncă, iar 85% din meseriile care vor exista peste 10 ani nici nu au fost inventate încă

Autor: Roxana Rosu 31.05.2021

Generaţiile actuale de copii vor avea pe parcursul vieţii lor cel puţin şapte locuri de muncă, iar 85% din meseriile care vor exista peste 10 ani nici nu au fost inventate încă, sunt de părere specialiştii în educaţie.

”Dacă ar fi un lucru despre care să spun că trebuie făcut urgent din acest moment în România, acesta ar fi să învăţăm cât mai aplicat şi să nu le mai dăm copiilor probleme bine definite pentru că în viaţă problemele sunt incomplete, nu sunt clare şi trebuie să le rezolvăm având multe necunoscute. Este important ca dascălii să descopere noi stiluri de a face lecţii, să experimenteze, să împacheteze subiecte uneori plictisitoare pentru copii în haine interesante. Problema nu este curriculumul, nimic nu trebuie să îi împiedice să îşi prezinte materia într-un mod atractiv”, a declarat Măriuca Talpeş, CEO Intuitex, cu ocazia Conferinţei SuperTeach ”Revoluţia Mentalităţii în Educaţie.

Având în vedere schimbările rapide care au loc în piaţa muncii, şcoala ar trebui regândită, iar copiii ar trebui să dobândească o serie de abilităţi care să le ofere avantaje în viitor, cum ar fi comunicarea interpersonală şi empatia, autonomie în învăţare, gândire critică şi rezolvarea problemelor complexe, abilităţile digitale, antreprenoriale şi abilităţile de leadership şi spirit civic, printre care se numără flexibilitate cognitivă şi ascultarea activă, media & public speaking şi capacitatea de a conduce echipe.

”Şcoala ar trebui să urmareasca să dezvolte în copii aptitudini precum gândirea critică, creativitatea, comunicarea, iniţiativa, adaptabilitatea şi curiozitatea”, este de părere Ciprian Stănescu, coordonator al Social Innovation Solutions (SIS) şi fondator al platformei de evenimente despre viitor “Future Summit”.