Pariul pe franciză în comerţul modern: Metro şi Profi accelerează dezvoltarea cu ajutorul partenerilor. Carrefour şi Mega Image stau în expectativă. Patru dintre cei zece jucători din comerţul modern local au pariat pe o formă de franciză, indiferent de numele pe care îl poartă acest tip de contract
♦ Dezvoltarea prin parteneri permite retailerilor o expansiune mai rapidă ♦ Pentru francizaţi însemnă dezvoltarea – cel puţin uneori - a unei afaceri pe care o primesc la cheie ♦ Mai mult, ei au avantajul că intră în piaţă cu un brand cunoscut şi beneficiază de forţa de negociere a marilor comercianţi cu furnizorii.
Metro Cash & Carry şi Profi accelerează dezvoltarea prin intermediul francizelor LaDoiPaşi şi Agent în perioada următoare, în timp ce Carrefour – cu segmentul Express – şi Mega Image – cu Shop & Go – sunt în expectativă, conform datelor ZF din piaţă.
În prezent, toate cele patru reţele au cumulat peste 2.000 de unităţi operate prin intermediul partenerilor.
„O direcţie bună în piaţă au francizele, care au explodat, fie că vorbim de LaDoiPaşi sau de Profi Agent“, spunea recent Cătălina Aldea, consultant şi managing partner la Aldea Consulting. Ea are o experienţă vastă în comerţul modern unde a lucrat înainte de a-şi deschide propria firmă de consultanţă în retail.