Grupul Fratelli şi-a construit bugetul pe un avans de 31% în 2021 după un declin comparabil anul trecut. Grupul Fratelli cuprinde un total de 15 cluburi, bistrouri şi restaurante, fiind unul dintre cei mai cunoscuţi jucători din HoReCa

Autor: Cristina Roşca 01.06.2021

Grupul Fratelli, controlat de mai mulţi antreprenori locali, şi-a bugetat pentru 2021 o cifră de afaceri de 51 milioane de lei, apropiată, deşi în continuare cu 12% mai mică decât în 2019, anul de dinaintea izbucnirii pandemiei.

Businessul este estimat însă a fi cu 31% mai mare decât în 2020, cel mai dificil an pentru industria HoReCa locală şi din lume.

În industria HoReCa din România erau înainte de pandemie undeva peste 40.000 de localuri - restaurante, cafenele şi baruri. Cifrele aferente lui 2020 nu sunt disponibile încă la nivel de business, deşi un singur lucru este cert, sunt scăderi pe linie şi pierderi în multe dintre cazuri. Din estimări, piaţa de restaurante a scăzut anul trecut la jumătate sau chiar mai puţin faţă de nivelul maxim atins în 2019, de 3 mld. euro. Acestei sume i se adaugă banii cheltuiţi de români în cafenele, cofetării şi alte concepte ale industriei HoReCa. În total, românii au cheltuit circa 2 mld. euro în HoReCa în 2020 din estimările ZF, ceea ce înseamnă o întoarcere în timp la nivelul de acum un deceniu.