Grupul Electrica, la coada clasamentului privind implementarea de smart meters, dispozitivul cheie al reţelelor inteligente. Cine s-a mişcat cel mai bine?

Autor: Roxana Petrescu 02.06.2021

♦ Doar 15% dintre consumatorii de energie din România aveau la finalul anului trecut montate contoare inteligente, dispozitivul de la care porneşte de fapt tot conceptul de smart grids, procentul scăzut fiind cauzat şi de faptul că cei mai mulţi dintre operatorii de distribuţie nu şi-au îndeplinit obligaţiile de investiţii ♦ La nivel naţional, cele mai slabe rezultate le are grupul Electrica, aşa cum arată datele din rapoartele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

Implementarea contoarelor inteli­gente este un proces cheie în digita­lizarea infrastructurii de distribuţie a energiei şi face saltul către conceptul de smart grid şi apoi către cel de smart city.

În linii mari, un contor inteligent facilitează relaţia dintre furnizorul, distribui­torul şi consumatorul de energie printr-un schimb de date în timp real privind cantităţile de energie consumate, se arată pe site-ul Enel România, compania care alimentează cu energie aproape 3 mil. consumatori. Un prim rezultat al implementării contoarelor inteligente este faptul că facturile emise reprezintă fix consumul de energie, nu o estimare.