De ce „boală” suferă sistemul educaţional din România. Ruxandra Mercea, co-fondator Şcoala Încrederii: Toate şcolile au o în comun o problemă majoră – lipsa încrederii VIDEO

Autor: Iulian Tenchiu 06.06.2021

Sistemul educaţional românesc se confruntă cu problema lipsei de încredere atât printre adulţi cât şi la nivel de colectiv. Această carenţă împiedică inovaţia, apariţia unor noi metode de predare, dar şi performanţa şi evoluţia elevilor şi în final al colectivului.

„Toate şcolile din România au în comun o problemă majoră – lipsa încrederii printre adulţi, fie că vorbim despre şcoli din mediul rural, din mediul urban. Lipsa încrederii înseamnă că profesorii nu inovează şi nu colaborează cu alţii. Mai aveam şi neîncrederea celorlalţi în tine – să ne uităm la nivelul meditaţiilor din România şi vedem câtă încredere au părinţii în profesori să facă treabă bună la clasă să facă treabă bună, fără să fie nevoie de sprijinul lor acasă”, a declarat Ruxandra Mercea, co-fondator Scoala Încrederii.

Şcoala Încrederii este un proiect care are ca scop schimbarea paradigmei şcolare şi încurajarea cadrelor didactice de a schimba modul de predare şi a inova în favoarea elevilor.

„Prin Şcoala Încrederii schimbăm modul de predare pe aceeaşi programă şcolară. Concret, sprijinim profesorii să predea altfel. Punctul forte al profesorilor din România este că îşi doresc să facă lucrurile diferit. Profesorii au nevoie ca tot contextul să se schimbe pentru a reuşi şi ei să se schimbe. Un training nu va schimba complet lumea, ci se vor vedea rezultatele atunci când se va schimba toată comunitatea din jurul profesorilor. Cred că sistemul a eşuat să îi sprijine pe profesori” a mai spus Ruxandra Mercea.