Wizz Air, pierderi nete de peste jumătate de miliard de euro în ultimul an: „Dacă nu vedem o ridicare accelerată şi permanentă a restricţiilor, ne aşteptăm să încheiem şi anul viitor pe minus”

Autor: Eduard Ivanovici 06.06.2021

Operatorul low-cost Wizz Air a avertizat că pierderile s-ar putea extinde dincolo de actualul an financiar, având în vedere că recuperarea post-pandemie nu decurge aşa cum sperase iniţial compania, informează Reuters.

Cea mai mare firmă aeriană din România în funcţie de numărul de pasageri se confruntă cu un alt „an de tranziţie” pe măsură ce persistă restricţiile de circulaţie, spune CEO-ul Jozsef Varadi. În plus, pierderile nete din perioada 31 martie 2020 – 31 martie 2021 ajung la 576 de milioane de euro.

„Dacă nu vedem o ridicare accelerată şi permanentă a restricţiilor, ne aşteptăm să încheiem şi anul viitor pe minus”, susţine Varadi.

În ciuda incertitudinilor create de pandemie, Wizz Air şi alţi operatori low-cost, precum Ryanair, au folosit criza pentru a adăuga noi rute în condiţiile în care rivalii „tradiţionali” au continuat să reducă din nivelul costurilor. Grupul ungar are acum 43 de baze operaţionale sau anunţate, faţă de 25 înainte de criza sanitară.

Totodată, Wizz s-a folosit de o poziţie puternică pe cash pentru a continua achiziţia de avioane noi prin intermediul cărora va obţine un avantaj competiţional considerabil odată ce industria va reveni la viaţă. Flota companiei a crescut cu 16 aeronave la sfârşitul anului trecut.

Operatorul se aşteptă să zboare la 30% din capacitatea pre-Covid în actualul trimestru, revenindu-şi complet abia în anual financiar 2022-2023.

Varadi nu are mari speranţe în ceea ce priveşte progresul înregistrat de paşapoartele digitale Covid-19, pe care le-a descris drept „o oportunitate ratată”.

„M-aş şi aşteptat ca Uniunea Europeană să ia atitudine şi să coordoneze eforturile. Europa a devenit un fel de junglă – fiecare ţară este diferită”, spune Varadi.