Producătorul mezelurilor Ana şi Cornel, un business de 41 mil. euro: Dacă nu a fost pandemie, a fost preţul ridicat al materiei prime, dacă nu a fost preţul, a fost lipsa resursei umane. Singura şansă pentru un producător din industria alimentară este să meargă înainte cu dezvoltarea, indiferent de scenarii
Compania Carnia, care deţine şi produce brandul de mezeluri Ana şi Cornel din Mizil, judeţul Prahova, estimează o cifră de afaceri pentru acest an de 44 mil. euro, în creştere faţă de 2020, când a avut vânzări de 41 mil. euro.
Anul trecut, compania a înregistrat un profit net de aproape 27 milioane de lei (5,5 mil. euro), cu 50% mai mare decât în 2019, acesta fiind şi cel mai bun rezultat net din istoria companiei.
„Prima parte a anului a fost despre monitorizarea continuă a impactului contextului pandemic, prin intermediul indicatorilor de performanţă. Experimentăm o perioadă imprevizibilă, în care singurul control pe care-l avem este acela de a continua dezvoltarea, într-o măsură pe care o putem gestiona, indiferent de scenariul ce poate urma. Estimăm o cifră de afaceri de 44 milioane euro în 2021, respectiv 20 milioane euro in primul semestru şi o rentabilitate de 7%. În primul trimestru al acestui an, am înregistrat o uşoară scădere a consumului, dar care a fost atenuată de creşterea vânzărilor din luna aprilie“, a declarat pentru ZF Carmina Luca, director general al companiei Carnia – Ana şi Cornel.