Supremaţia nemţilor la vârful comerţului alimentar local: Lidl devine lider de piaţă în 2020, după un deceniu de prezenţă, detronând reţeaua-soră Kaufland

Autor: Cristina Roşca 03.06.2021

Pe cele două companii le despart doar 25 mil. lei.

Primul an de pandemie de COVID-19 a adus o schim­bare de lider pentru retailul alimentar, astfel că discoun­te­rul german Lidl a devenit numărul unu, detronând Kaufland după un deceniu de supremaţie. Totodată, schimbarea are loc la 10 ani de la intrarea oficială a Lidl pe piaţa locală prin preluarea Plus Discount,

Este interesant de remarcat faptul că în cele două decenii şi jumătate de prezenţă a reţelelor străine în comerţul alimentar local, prima poziţie în piaţă a fost deţinută exclusiv de companii germane, mai exact de Metro Cash&Carry, de Kaufland şi acum de Lidl.

Ultimele două sunt reţele deţinute de acelaşi grup german Schwartz, însă atât local, cât şi pe alte pieţe ele sunt operate separat şi independent.

Kaufland are peste 140 de hipermarketuri cu preţuri mici şi afaceri de 12,83 mld. lei anul trecut, plus 7,4%, Compania e prezentă local din 2005.