Urmează anuarul şi videoconferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie. Lupta greilor în comerţul modern în 2020: un nou lider, o piaţă care a crescut cu 12% şi care a deschis peste 400 de magazine noi în plină pandemie

Autor: Cristina Roşca 04.06.2021

♦ Comerţul modern cu dominantă alimentară numără zece reţele internaţionale cu afaceri cumulate de 76,4 mld. lei anul trecut ♦ Universul acestor reţele cuprinde peste 3.500 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate modernă, discount şi cash&carry ♦ Fiecare dintre aceşti jucători are pe statele de plată câteva mii de salariaţi, numărul cumulat sărind de 92.000.

Anul 2020, primul an de pan­demie de COVID-19, a adus pentru comerţul mo­dern local o serie de schimbări, cea mai importantă fiind cea a liderului. Mai exact, discounterul ger­man Lidl a devenit numărul unu, de­pă­şind com­pania-soră Kaufland, cea care a deţinut poziţia de lider timp de circa un de­ceniu. Cele două reţele sunt operate separat, dar ele sunt parte a aceluiaşi grup german Schwarz.

Podiumul este completat de francezii de la Carrefour, care au pe plan local patru com­panii prin care îşi operează activitatea de retail.

Fiecare dintre cei trei jucători a raportat afaceri de peste 12,5 mld. lei anul trecut, după creşteri ce variază între 7,7% şi 31,7%. Lupta pe podium este mai strânsă ca niciodată, reţelele fiind despărţite de maximum 168 de milioane de lei.

Se remarcă însă Lidl datorită unei creşteri de aproape 32% faţă de o medie a pieţei de 12%. Astfel, nemţii care au devenit lider de piaţă la un deceniu de la intrarea oficială în România (în 2011 prin preluarea Plus Discount) se distanţează de concurenţă.