Urmează anuarul şi videoconferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie. Calea ferată, şoselele şi Dunărea au lider o companie antreprenorială în transportul de marfă
Grup Feroviar Român, transportator de marfă pe calea ferată controlat de Gruia Stoica, International Alexander, una dintre cele mai dinamice companii antreprenoriale româneşti, afacere fondată de Simion Apreutese şi TTS, cel mai mare transportator pe Dunăre, intrat recent în ringul Bursei, domină piaţa transporturilor de marfă din România în 2020, arată datele strânse de ZF în anuarul Cei mai mari jucători din economie, care va apărea pe piaţă luna aceasta.
„Pandemia a afectat semnificativ transportul feroviar de marfă la nivel european. Un studiu publicat recent estimează că industria pierde în jur de 30 mil. euro pe săptămână. În acest context extrem de dificil, dezavantajele concurenţiale dintre Vest şi Est devin tot mai pregnante, cu consecinţe financiare majore pentru operatorii din Est. Din păcate, la mai bine de un an de la declanşarea pandemiei, încă nu vedem un plan structurat şi măsuri reale de sprijin pentru operatorii din România”, spun reprezentanţii companiei GFR. În prezent, peste 20% din traficul GFR este internaţional. Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova şi Electroputere VFU Craiova, Grupul Grampet acoperă o parte importantă din piaţa reparatorie de material rulant din România. Poziţia a doua în topul companiilor de transport de marfă este ocupată de compania de stat CFR Marfă.