Urmează anuarul şi videoconferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie. Calea ferată, şoselele şi Dunărea au lider o companie antreprenorială în transportul de marfă

Autor: Miruna Diaconu 09.06.2021

Grup Feroviar Român, transpor­tator de marfă pe calea ferată controlat de Gruia Stoica, Internatio­nal Alexander, una dintre cele mai dinamice companii antreprenoriale româneşti, afacere fondată de Simion Apreu­tese şi TTS, cel mai mare transportator pe Dunăre, intrat recent în ringul Bursei, domină piaţa trans­por­turilor de marfă din România în 2020, arată datele strânse de ZF în anuarul Cei mai mari jucători din economie, care va apărea pe piaţă luna aceasta.

„Pandemia a afectat semnificativ transportul feroviar de marfă la nivel european. Un studiu publicat recent esti­mează că industria pierde în jur de 30 mil. euro pe săptămână. În acest con­text extrem de dificil, deza­van­­­tajele concurenţiale din­tre Vest şi Est devin tot mai pregnante, cu consecinţe finan­ciare ma­jore pentru operatorii din Est. Din păcate, la mai bine de un an de la de­clanşarea pandemiei, încă nu vedem un plan structurat şi măsuri reale de spri­jin pentru operatorii din România”, spun reprezentanţii com­paniei GFR.  În prezent, peste 20% din traficul GFR este inter­naţional. Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electro­putere VFU Paşcani, Re­loc Craiova şi Electro­putere VFU Craiova, Gru­pul Grampet acoperă o parte impor­tantă din piaţa reparatorie de material rulant din România. Poziţia a doua în topul companiilor de transport de marfă este ocupată de compania de stat CFR Marfă.