Dana Dima, vicepreşedinte BCR: Companiile care au avut succes au fost cele care au reuşit să se adapteze şi care au avut oamenii care să înţeleagă de ce, pentru ce şi cum
„Am observat că lumea s-a îndreptat spre digital, dar cu toţii am realizat că în spatele lumii digitale sunt oameni care trebuie să fie pregătiţi să înţeleagă transformările prin care trecem cu toţii. Nu a fost o temere de a te adapta la zona aceasta digitală, dar nu eram toţi pregătiţi.“
Comportamentul clienţilor a început să se schimbe, iar acest lucru s-a observat printr-un procent de clienţi, de peste 50 de ani, care fac tranzacţii online, ceea ce înseamnă că această distribuţie de vârstă nu se mai limitează la vârsta de 50 de ani, ci şi peste, a spus Dana Dima, vicepreşedinte retail şi private banking BCR, în cadrul unei conferinţe.
„Ştim cu toţii că au existat statistici că în 2020 piaţa a crescut cu 32% pe zona digitală, însemnând aproximativ 10% din vânzările din retail. În general, în piaţă există vânzări de retail, nu vorbim de banking, ci în general. Din totalul acestor vânzări, 10% s-au întâmplat în mediul online. Asta înseamnă o creştere faţă de 2019. Ce s-a observat este că nu vorbim de o creştere efectivă, ci de un comportament al clienţilor. Astăzi observăm, de asemenea, că un procent de clienţi de peste 50 de ani fac tranzacţii online. Această distribuţie de vârstă nu se mai limitează până în 50 de ani, ci şi peste“, a explicat Dana Dima.