Doar cinci dintre cele mai extinse lanţuri de cafenele din Europa sunt prezente în România. Unul dintre concepte e local

Autor: Cristina Roşca 10.06.2021

♦ Piaţa de cafenele din România, una dintre cele mai efervescente înainte de pandemia de Covid-19, este dominată clar de nume locale ♦ Ea este puternic fragmentată, cu câteva mii de unităţi, cele mai multe operate independent.

Doar cinci dintre cele mai extinse lanţuri de cafenele din Europa sunt prezente în România, iar unul dintre aceste nume este chiar 5 to go, un concept local ce îşi face loc în clasament pe poziţia a 12-a. Celelalte sunt McCafé (conceptul de cafenele al McDonald’s), Starbucks, Gregory’s şi Kahve Dunyasi. Lipsesc însă multe nume mari, în frunte cu liderul, Costa Coffee, arată o analiză ZF pe baza topului realizat de Food Service Europe & Middle East.

Costa Coffee este un brand deţinut şi adus pe piaţa locală de către gigantul Coca-Cola, care însă a anunţat că nu vrea să deschidă cafenele de sine stătătoare sub acest nume, ci se ocupă de vânzarea produselor – cafea măcinată, boabe sau capsule - în retail şi HoReCa. Brandul a fost anterior prezent în România cu cafenele, în sistem de franciză, însă businessul nu a funcţionat şi a fost închis. Atunci brandul nu intrase încă în portofoliul Coca-Cola.