ZF Investiţi în România! Lucian Varga, ATP Trucks: Avem în plan o investiţie de 12 mil. euro în extinderea producţiei de camioane. „Sunt companii din zona construcţiilor hidrotehnice, construcţii de drumuri şi poduri şi imobiliare care au cumpărat camioane până acum“

Autor: Bogdan Alecu 16.06.2021

ATP Trucks Automobile, compania pro­­ducătoare de autovehicule de trans­­port rutier şi persoane din Ro­mâ­nia, parte a grupului ATP, are în plan extinderea capacităţii de pro­ducţie de la Baia Mare, unde produce atât ca­mioa­ne pentru trans­port şi con­strucţii şi un­de are în plan să de­ma­re­ze şi pro­ducţia de autobuze.

„În 2022 ne do­­rim să extindem ca­pa­citatea prin­tr-o no­uă hală des­ti­nată seg­mentului de ca­mioane, cap trac­tor şi construcţii şi în paralel pen­tru autobuz şi structuri me­talice. Vom investi într-o nouă hală cu birouri noi circa 12 mil. euro. Finanţarea va veni din două părţi, vom avea un proiect pentru un ajutor de stat. Suntem pe rol cu el, urmează să fie depus, vom discuta şi cu o in­sti­tuţie bancară şi vom avea şi un aport pro­priu“, a spus Lucian Varga, direc­tor general al ATP Trucks.

Compania a lansat în 2019 pro­ducţia de camioane sub brandul ATP, modelul Truston 8x4, auto­bas­cu­­lantă şi autobetonieră. Producţia a fost până acum de 50 de camioane, în va­­­loare de 4,3 milioane de euro, iar co­­menzile sunt pentru 100 de camioane.

„Acum putem produce trei ca­mioa­ne pe săptămână deoarece am op­timizat multe procese de achiziţie şi con­strucţie. Luna aceasta avem de produs 20 de autovehicule spre exem­plu. Dacă putem produce mai mult, putem vinde mai mult. Avem în plan extinderea capacităţii de pro­ducţie. Sunt companii din zona con­strucţiilor hidrotehnice, con­struc­ţii de drumuri şi poduri şi imo­biliare care au cum­părat camioane până acum. Vor ca­mioa­ne noi cu care să res­pecte ter­me­nele. Piaţa în zona imo­biliară este mai mică deoarece con­strucţiile în oraş nu permit accesul camioanelor mari“, a spus Lucian Varga.

ATP Trucks a reînnoit gama cu un nou tip de cabină şi a completat-o cu un nou cap tractor utilizat în transporturi rutiere pentru tractarea semiremorcilor.

„Noul cap tractor va fi tot pentru segmentul de construcţii, agregate, semiremorci basculabile, transport cereale pe distanţe nu prea lungi. Pentru noi transportul internaţional nu reprezintă o prioritate. În viitor vom merge şi către transportul inter­na­ţional dar nu acum. Noi pentru ser­vice vom colabora cu service-urile pe care deja companiile le au în intern şi în 24 de ore trimitem service mobil da­că este nevoie. Vom avea şi parte­ne­riate cu service-uri deja existente la nivel naţional“, a spus directorul ATP Trucks.

Următorul pas îl reprezintă extin­de­rea la nivel regional, compania fiind deja în discuţii cu importatori din alte ţări.

„Cererile sunt mari şi din afara României, mai ales după ce am lansat versiunea facelift. Avem discuţii cu patru importatori la nivel european pe segmentul de camioane, dar nu acesta este focusul nostru acum. Serbia, Macedonia, Franţa sunt câteva din ţările de unde proveneau aceşti importatori. Inclusiv cu piaţa africană am avut discuţii“, a subliniat directorul.

În medie camioanele Truston are circa 3.300 de componente sau repere, iar motorul este considerat un reper.

„Avem şi componente produse în România şi căutăm mai mulţi, dar multe fabrici de aici au setată producţia pentru export şi nu vor să modifice producţia lor pentru a livra şi către noi dar pe viitor sunt deschişi la colaborări. Am discutat cu producători de componente din România, iar în următoarele două luni toate componentele de la şasiu în sus vor fi produse în România. Targetul era ca 40% dintre piesele camionului să fie produse la nivel local. Este o ţintă înaltă, nu este imposibil de atins“, a spus Lucian Varga.