Urmează Anuarul şi videoconferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie, 23 iunie. Piaţa de modă are un nou lider după ce proprietarul Zara şi-a redus afacerile cu 27%. Discounterul polonez Pepco a devenit numărul unu. În 2020, an marcat de pandemia de Covid-19, afacerile grupului Inditex, prezent local cu opt branduri de modă, au ajuns la 1,3 mld. lei

Autor: Cristina Roşca 16.06.2021

♦ Doar două mărci mici au fost pe plus, este vorba de Oysho – specializat în vânzarea de lenjerie intimă şi pijamale, şi Zara Home, care vinde obiecte de design interior ♦ Brandul fanion Zara a postat cel mai puternic declin, 32%.

Piaţa românească de modă are un nou lider după ce afacerile spaniolilor de la Inditex – la nivel de grup – au scăzut drastic, cu 27%, în 2020, în timp ce cele ale discounterului polonez Pepco au avansat uşor (cu 2,3%) în pandemie. La nivel de brand, Pepco era deja lider, depăşind alte nume mari precum Zara sau H&M încă dinainte de Covid-19. La nivel de grup însă, Inditex era lider detaşat cu cele opt branduri ale sale – Zara, Zara Home, Oysho, Bershka, Pull&Bear, Stradi­varius, Massimo Dutti şi Uterque. Pandemia a venit să schimbe această situaţie dat fiind că piaţa de modă a fost puternic lovită, magazinele offline fiind închise timp de câteva luni aproape peste tot în lume.

Magazinele grupului Inditex sunt de regulă amplasate în malluri şi centre comerciale mari, care s-au deschis mai greu decât parcurile de retail sau zonele stradale, unde Pepco este mai degrabă prezent. În al doilea rând, consumatorii şi-au schimbat comportamentul de consum anul trecut, astfel că au preferat să meargă în parcuri de retail dat fiind că aici magazinele au fiecare intrare separată de afară şi astfel riscul expunerii la boală este considerat a fi mai mic.