Afaceri de la zero. Antreprenorul Radu Sandu produce sacoşe din materiale textile sub brandul Daveras, care a ajuns la 20.000 de euro afaceri în 2020, primul an de activitate. „Ne dorim să devenim o linie de accesorii din materiale textile, cu portofele, borsete, genţi de plajă, mai multe modele de sacoşe“

Autor: Georgiana Mihalache 16.06.2021

Brandul Daveras, sub care sunt create accesorii din materiale textile, cum sunt sacoşele sau portofelele, a apărut în 2019, după ce antreprenorul Radu Sandu s-a întors din străinătate. Pasionat de antreprenoriat, el a fost atent la oportunităţile din piaţă şi a atras o finanţare din fonduri europene de 40.000 de euro pentru a porni un business propriu.

„Ideea mi-a venit din Spania, acolo unde am fost o perioadă. Am fost atent să văd ce apare nou în România. M-am întors la începutul lui 2019, am obţinut un program de finanţare şi am pus în aplicare proiectul. Eu tot timpul mi-am dorit să pornesc un business pe cont propriu. Nu ştiam ce îmi va rezerva viaţa, dar am fost atent la oportunităţi, m-am orientat şi mi-am dorit acest proiect”, a povestit Radu Sandu. Numele brandului vine de la iniţialele fetiţei antreprenorului, ale soţiei şi ale sale – Daria, Vera, Radu Sandu. Primele produse marca Daveras – sacoşele din material textil, care pot fi reutilizate, având astfel o componentă puternică de protejare a mediului au apărut în vara lui 2019, iar anul trecut, în plină pandemie, a fost primul an complet de activitate. Bazându-se însă pe vânzările online, antreprenroul spune că nu a simţit perioada crizei sanitare ca un potenţial pericol pentru afacere.

„Am ales această nişă pentru că mi-a atras atenţia, am studiat şi am văzut că nu este exploatată. Pe piaţă sunt tipicele sacoşe simple, majoritatea sunt făcute pe alt continent, ulterior se printează, mai sunt cele handmade, care fac lucruri mai costisitoare, nu au o livrare imediată. Mi s-a părut o nişă care poate fi exploatată. Ce m-a atras pe mine a fost să oferim o mare varietate a produselor, pe această idee s-a bazat conceptul”, a mai spus Radu Sandu. Materia primă vine din import, din Spania mai ales, iar de crearea conceptului şi de producţia propriu-zisă se ocupă antreprenorul, care a decis să colaboreze şi cu alte ateliere atunci când comenzile cresc şi nu mai poate face faţă. Circa 200-300 de produse ies lunar sub brandul Daveras. O sacoşă costă între 30 şi 40 de lei.

„Noi încă suntem la început şi credem că nu avem nici 10% din ce ne dorim noi să devenim. Practic, ne dorim să fim o linie de accesorii din materiale textile, cu portofele, borsete, genţi de plajă, mai multe modele de sacoşe”, a mai spus fondatorul Daveras. Majoritatea clienţilor sunt femei, persoane interesate de protejarea mediului, dar şi cele care vor să iasă în evidenţă. Un specific al brandului Daveras este varietatea imprimeurilor, existând o gamă largă din care clienţii îşi pot alege cum să arate sacoşa textilă. „Lucrăm cu stocuri, pentru a putea face o livrare rapidă. Ne-am axat pe vânzarea online, clienţii vin în online, aşa sunt toate comenzile, pe site-ul daveras.com. Vrem să ne îmbunătăţim oferta de produse. Cel mai important plan este să devenim o marcă de referinţă pentru sacoşele textile din România şi din exterior.“

„Avem planuri de export pentru că totuşi în România este o nişă, oamenii încă nu utilizează aşa mult”, a mai spus fondatorul Daveras. În 2020, datorită creşterii vânzărilor online, odată cu pandemia, şi Daveras a înregistrat o creştere a comenzilor, ajungând la 20.000 euro afaceri în primul an complet de activitate. „Este nevoie de timp pentru că este nevoie de feedback, a fost o perioadă de restricţii. Noi am gândit ceva pe termen lung. Planurile sunt de diversificare a produselor, ne dorim mult mai multă varietate. Vom face şi produse noi. Este o tendinţă de a folosi sacoşe reutilizabile, boom-ul va fi peste câţiva ani. În străinătate nu există o persoană care să nu aibă o sacoşă de pânză”, a mai spus Radu Sandu. El crede că un antreprenor trebuie să aibă curaj şi să creadă în produsul şi în afacerea lui pentru a reuşi în business.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.