HoReCa şi turismul mai au de tras până să recupereze căderea din pandemie, dar IT-ul continuă galopul de două cifre. Serviciile prestate populaţiei au crescut, per total, cu 5%, an/an, în primele 4 luni din 2021, dar este puţin faţă de căderea de 25% din primele 4 luni din 2020

Autor: Răzvan Botea 21.06.2021

Serviciile de piaţă prestate populaţiei au crescut cu 5% în primele patru luni din 2021, prin comparaţie cu primele 4 luni din 2020, când serviciile scădeau cu 25%, arată datele publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Pe tot anul 2020, scăderea din servicii prestate populaţiei a fost de 36%. Deşi restaurantele deschise sunt pline, HoReCa încă mai are de recuperat pierderea din 2020. IT-ul, pe de altă parte, continuă raliul şi creşte în primele 4 luni din 2020 cu 21%. Serviciile, în total, înseamnă circa 60% din PIB pe partea de formare.

Dragoş Petrescu, proprietarul restaurantelor City Grill şi preşedintele HORA (patronatul hotelurilor şi restaurantelor din România), spune pentru ZF că piaţa HoReCa va ajunge la 70% faţă de 2019 în medie în 2021, în scenariul în care nu se mai reintroduc restricţii.