Clubul select al absolvenţilor de MBA a ajuns la 7.000

Autori: Ramona Cornea , Adelina Mihai 23.06.2021

Piaţa locală a programelor de MBA şi Executive MBA a ajuns la 7.000 de absolvenţi, ceea ce înseamnă că 4% din totalul managerilor din România au în CV o astfel de titulatură. Potenţialul de creştere al acestei pieţe este încă foarte mare, iar universităţile din străinătate pariază pe România ca o destinaţie bună de extindere a activităţilor educaţionale. Şi o fac la preţuri din ce în ce mai bune.

Experienţa MBA-ului te învaţă să vezi o perspectivă „macro“ asupra businessului şi să treci de la o gândire locală la una globală, mai spun absolvenţii ultimilor promoţii.

„După finalizarea programului simt că am reuşit să pun puzzle-ul cap la cap. Aveam nişte piese din acest puzzle care reprezentau niste noţiuni, însă ele nu erau legate între ele. Legându-le, am reuşit să îmi fac o imagine mult mai clară asupra a ceea ce înseamnă un business şi cum toate activităţile sunt corelate între ele“, spune Anca Drăgan, absolventă a programului Entrepreneurial MBA ASEBUSS 2021 şi business process manager în cadrul City Grill Group.

Pentru Cristian Dinu, absolvent al programului de EMBA al WU Executive Academy, decizia de a urma un MBA i-a oferit vizibilitate în cadrul organizaţiei şi la puţin timp după începerea cursurilor a fost promovat de pe un rol local pe unul regional; el conduce acum Klingspor (producător de produse abrazive) în patru ţări: România, Moldova, Cehia şi Slovacia.

„În mod sigur programul de EMBA îţi schimbă viziunea asupra mediului de business, oferind tuturor participanţilor o perspectivă locală, dar şi globală, mai complexă asupra tuturor stakeholderilor şi a factorilor care influenţează mediul de business, pornind de la mediul politic, politica monetară, guvern, fiscalitate, concurenţă etc.“, a spus Cristian Dinu.

Pandemia a trimis în online programele de educaţie managerială, dar toţi managerii de program îşi doresc reîntoarcerea la modelul de învăţare faţă în faţă.

De 14 ani, Ziarul Financiar analizează piaţa programelor de educaţie managerială de tip MBA sau EMBA, având în fiecare an suplimente speciale dedicate acestei industrii.