Cum ajută un program de MBA sau EMBA în pandemie

Autor: Ramona Cornea 23.06.2021

„Faptul ca EMBA-ul s-a transformat într-un program hibrid, consecinţă a pandemiei, m-a determinat în primul rând să aplic şi în cadrul activităţii mele profesionale acelaşi sistem de lucru“ ♦ „Transformarea digitală reprezintă o preocupare care va continua şi după încheierea pandemiei, iar programul EMBA m-a ajutat să înţeleg cum se pot obţine avantaje competitive din implementarea anumitor tehnologii sau chiar din schimbarea totală a modului de business“ ♦ „Parcurgerea programului MBA în vremurile încercate de pandemie a venit cu un plus şi mai mare din punctul de vedere al evoluţiei digitale“.

Programele de MBA sau EMBA îi ajută pe absolvenţi să se adapteze la schimbările aduse de pandemia de COVID-19 în mediul de business şi chiar să inoveze în companiile lor, spun ei.

 

 

Anca Drăgan, business process manager în cadrul City Grill Group şi absolventă a programului Entrepreneurial MBA din cadrul ASEBUSS, spune că parcurgerea acestui program în pandemie a venit cu un plus în ceea ce priveşte evoluţia digitală.

„Consider că parcurgerea programului MBA în vremurile încercate de pandemie a venit cu un plus şi mai mare din punctul de vedere al evoluţiei digitale. Practic, la aproape toate disciplinele de studiu s-a atins subiectul digitalizării businessurilor pentru care activăm fiecare dintre noi. A fost un moment oportun să schimbăm păreri şi să venim cu idei care probabil ar mai fi stat ceva timp pe lista de „to do“. La disciplina Digital Transformation am făcut analiză pe cazuri reale, lucru care ne-a ajutat foarte mult pentru că am putut să corelăm întâmplările cu activitatea noastră“.

 

 

Viorel Moglan, manager departament în cadrul Allianz-Tiriac Asigurări şi absolvent al Executive MBA Alumni ASEBUSS, spune că digitalizarea este un subiect de maximă importanţă pentru toate companiile, pandemia a accelerat procesul de digitalizare, iar companiile au început să aloce bugete importante.

„Îmi aduc aminte că eram la mijlocul anului doi de studiu când a început pandemia şi a trebuit să ne adaptăm rapid la noul context, inclusiv în cadrul programului de EMBA organizat de ASEBUSS.  Pe lângă cursul dedicat „Digital Transformation“, poate un alt punct important care m-a ajutat foarte mult au fost multe sesiuni de „share experience“ pe acest subiect între noi, studenţii, dar cu invitaţii practicieni“.

 

 

 

Claudiu Costache, director of procurement Austral Trade & Scribant Distribution şi absolvent al Entrepreneurial MBA ASEBUSS 2021, spune că programul pe care  l-a absolvit i-a schimbat viziunea asupra mediului de business prin modul în care înţelege lucrurile, cum reacţionează în faţa unor situaţii neprevăzute.

„Aş spune că cel mai important „activ“ este reprezentat de cunoştinţele combinate dobândite în interacţiunea dintre profesori şi studenţi“.

 

 

 

Dragoş Gadoiu, CEO al Transpeco Logistics & Distribution, membru al boardului Gaspeco L&D şi absolvent al WU Executive Academy, afirmă că schimbarea programului EMBA pe care îl urma în unul hibrid l-a ajutat să aplice acest sistem de lucru şi în compania sa.

„Faptul ca EMBA-ul s-a transformat într-un program hibrid, consecinţă a pandemiei, m-a determinat în primul rând să aplic şi în cadrul activităţii mele profesionale acelaşi sistem de lucru utilizând diverse platforme de comunicare, precum şi facilităţile acestor platforme. Totodată noţiunile deprinse în cadrul cursurilor de Innovation Challenge, Contemporary Issues in Global Business, Data Analysis and Decision Making, Change Management etc. m-au ajutat să accelerez şi să optimizez proiectele de digitalizare aflate în derulare“.

 

 

 

Adrian Răcăşan, absolvent al programului INDE din cadrul ASE şi chief executive officer la Netcity Telecom.

„Într-o ţară cu o cronică şi generală problemă de diletantism, precizia şi calitatea cunoştinţelor sunt un catalizator pentru orice carieră în managementul afacerii“.

 

 

 

Adrian Munteanu, chief growth officer, business mentor, antreprenor şi absolvent al Executive MBA ASEBUSS, spune că, în primul rând, trecând prin toate modulele de studiu, a înţeles diferenţa între optim local şi optim global.

„Am observat că se pierde foarţă multă energie în companii pentru a face îmbunătăţiri la nivel de individ, de miniechipe, de departament, de funcţie etc. Iar apoi şi mai multă energie pentru a alinia şi integra toate aceste obiective, îmbunătăţiri, optimizări, digitalizări, automatizări.“

 

 

 

Ştefan Prigoreanu, director general Millenium Insurance Broker (MIB) şi absolvent al programului Executive MBA Româno-Canadian, spune că programul pe care l-a absolvit i-a trezit interesul pentru a aprofunda anumite concepte de business.

„În primul rând, programul de MBA mi-a oferit o structură pentru procesul de învăţare continuă, de actualizare a cunoştinţelor economice şi de afaceri, mi-a deschis apetitul pentru a aprofunda unele concepte - strategie, design thinking, cultură organizaţională, finanţe manageriale, IT, project management, marketing etc.“.

 

 

 

Larisa Budaca, general manager al Golden Tulip Victoria şi absolventă a programului Executive MBA Româno-Canadian oferit de ASE, spune că programul de EMBA i-a deschis noi orizonturi şi are acum o percepţie mult mai bună asupra oricărui business.

„Experienţa profesională de 20 de ani în domeniul ospitalităţii, noţiunile teoretice studiate împreună cu cele împărtăşite de profesori, dar şi lucrul în echipă şi experienţele personale ale colegilor din diverse domenii mi-au oferit o bază nouă extrem de solidă şi o diversitate foarte mare pentru business“.

 

 

Andrei Nae, Finance Manager Prime Kapital, şi absolvent al WU Executive Academy spune că transformarea digitală reprezintă o preocupare care va continua şi după încheierea pandemiei.

„Programul EMBA m-a ajutat să înţeleg cum se pot obţine avantaje competitive din implementarea anumitor tehnologii sau chiar din schimbarea totală a modului de business, atunci când acesta nu mai corespunde nevoilor clienţilor“, explică el.

 

Lorina Şereş, managing partner în cadrul companiei AZAY şi absolventă a Executive MBA ASEBUSS spune că procesul de digitalizare al companiei sale începuse cu mulţi ani în urmă, iar modulul Digital Transformation de la EMBA Asebuss i-a dat ocazia să îşi contureze pasul următor al strategiei.

„Pandemia COVID-19 a demonstrat încă o dată că a fi capabil să anticipezi sau să identifici modificările într-o piaţă dominată de tehnologie şi să ai un răspuns strategic poate face diferenţa pentru o companie între supravieţuire şi performanţa în timpuri dificile. Transformarea digitală este un nou mod de a face business, nu doar un hot business topic în agenda companiilor, este despre modul în care angajaţii îmbrăţişează digitalizarea avansată în companie, este o călătorie şi nu o simplă destinaţie, în care leaderul are cel mai important rol“, crede ea.

 

Daniel Ilinca, CEO al Softbinator Technologies şi absolvent al Tiffin Executive MBA, afirmă că programul de EMBA l-a ajutat în primul rând să înţeleagă mai bine noţiuni practice de business, cultura organizaţională, negociere, marketing, aspecte financiare, leadership.

„Venind din zona de tehnologie şi având deja experienţă de antreprenor şi investitor, m-a ajutat enorm networking-ul şi schimbul de idei cu colegii care lucrează în domenii diferite“, detaliază el.

 

Cristian Dinu, managing director în cadrul RO&MD KLINGSPOR, absolvent al WU Executive Academy, spune că programul de EMBA a fost una din cele mai bune experienţe de learning pe care le-a avut şi care i-a oferit toate uneltele şi noţiunile teoretice şi practice de care avea nevoie să aibă succes în carieră.

 

Andrei Pătăşanu, general manager O. F. Systems, absolvent al WU  Executive Academy, spune că în cadrul programului a văzut într-o manieră comprehensivă concepte şi bune practici dintr-o gamă foarte variată de business-uri.

„Mediul de business este diferit de la ţară la ţară şi are multe particularităţi locale. Făcând business de o perioadă bună de timp viziunea asupra mediului de business era destul de cristalizată, însă în cadrul programului am avut ocazia să văd aşezate într-o manieră comprehensivă concepte şi bune practici dintr-o gamă foarte variată de business-uri, fapt care ajută să îţi sedimentezi nişte idei/reguli care poate existau, dar care devin astfel mult mai clare“, explică el.

 

Bogdan Baciu, director comercial al Emerald Medical Center şi absolvent al Executive MBA ASEBUSS spune că cel mai util pentru el a fost mixul de colegi din generaţie, din diverse domeniii, departamente.

„Am reuşit să cresc două poziţii chiar în timpul Executive MBA-ului, urmând ca la absolvire, simţindu-mă pregătit (şi după experienţa americană a programului), să schimb industria într-unul mult mai competitiv şi mai solicitant, schimbând astfel haina comercial-culturală pe cea de marketing în domeniul sănătăţii“, adaugă Baciu.