Record de microberării deschise în 2020: „Acest segment încurajează creativitatea şi stimulează concurenţa“

Autor: Alexandra Matei 22.06.2021

♦ În 2020 s-au deschis 20 de microberării, faţă de 12 în 2019 ♦ În ultimul deceniu, numărul micilor producători de bere a crescut de la 2 la 78 de microberării l Brandurile artizanale provoacă la creativitate cele patru multinaţionale din industria berii, în condiţiile în care vânzările lor sunt încă infime pe o piaţă de peste 1 miliard de euro anual ♦ Până şi rafturile supermarketurilor „s-au deschis“ pentru berile artizanale.

Nişte chibiţi ai pieţei berii priviţi din per­spec­tiva vânzărilor, dar care joacă agil şi cu multă creativitate în a crea branduri noi pe o piaţă a berii de 1 mi­liard de euro dominată la vârf de mărci cu tra­di­ţie de sute de ani precum Timişo­rea­na, Ursus, Azuga sau Ciuc.

Microberăriile merg spre „prima sută“ în România, după ce în 2020 s-au deschis 20 de astfel de unităţi şi, în ciuda unui context complet nefavo­rabil afacerilor mici s-au închis numai trei. Numărul lor a crescut în ultimul de­ce­niu de la 2 la 78 de unităţi, arată datele Asociaţiei Berarii României, care grupează liderii pieţei locale de bere.

„Numărul total al producătorilor de bere a crescut în 2020 la 86, faţă de 68 în 2019. Din cei 86, 78 sunt micro­be­rării. Ca tendinţă, în ultimii 5 ani, micro­berăriile au crescut de 4 ori. În pe­rioada ianuarie – martie 2021, au fost eliberate 3 noi autorizaţii pentru microberării. Piaţa berilor artizanale a plecat într-adevăr de la un nivel scă­zut, dar apetitul românilor a fost într-o creş­tere continuă. Berea artiza­nală este foarte pretabilă consumului în HoReCa, de aceea, în ultimii ani, mai ales înainte de pandemie, parteneria­te­le între baruri, restaurante şi micro­be­rari au avut un succes extraordinar. De aici şi numărul de microberării care au crescut de la an la an în Ro­mâ­nia, urmând trendul global“, a spus pen­tru ZF Julia Leferman, direc­tor ge­ne­ral al Asociaţiei Berarii României.